Hej, jag har tänkt att göra det lite svårt för mig... Frun vill ha mig att försöka ordna en Eurobonus awardresa till Florida över jul och nyår för hela familjen. Familjen består av jag, fru och två barn på åtta och tio år.
Jag har försökt förklara att Florida är svårt nog att hitta utan att blanda in jul och nyår men utan framgång
Min fråga är väl helt enkelt om det är lönt att försöka ordna detta? Vi vill vara borta runt två veckor.
Vi kommer att ha poäng som räcker till fyra platser i business med Star Alliance med hjälp av två Amex 2-4-1. Sas lär väl inte bli aktuellt?
Just nu visar United businessbiljetter fram till 9/12 men inget därefter. Dock smått jobbiga restider på 18-19 timmar totalt från Arlanda.
Vad är bästa strategin? Hoppas att något dyker upp som komplett bokning och vara beredd på att boka sent på året? Hitta det man kan till Usa och sedan lösa det med inrikes separat?
Naturligtvis kan jag ordna en ordentlig frågepost i rätt tråd för detta men det här är mer en sondering ifall ni tror att det är värt ett försök eller om jag ska börja lobba för annat resmål...