Senaste nytt

Frågor inför 6h på en United 737-900 & 737-800

Flög SAN-EWR på 737 i April. Det var inte kul, men det går. Ladda din iPad med filmer, din iPhone med musik.
Ibland har man tur och det finns WiFi onboard. Det går kolla via United app vad som kommer finnas på just ditt flight. Även TV finns ibland.
 
Jag flyger med dem ibland. Som har sagts ovan så är det ingen vidare upplevelse. Jag uppgraderade till Premium en gång. Det gav inget extra. Ät dig mätt innan flighten. De säljer ngn snack box ombord. Jag har aldrig känt mig lockad av att testa.

Du kan dock få ett gott skratt om du bläddrar lite i deras katalog med pryttlar man kan köpa. Har t ex sett en plastgräsmatta med en vattenpost på. Tydligen ngt amerikaner ska ha inne för att slippa promenera sin hund.

Ja, man får roa sig bäst man kan helt enkelt.
 
Väntelistan för upgrade fungerar väl bara för Uniteds medlemar och inte för Star Gold, eller har jag missat något?

För att svara på dina frågor utifrån mina erfarenheter med United Economy på 737
1) Hur är det att sitta 6h på en 737?
Har bara haft 3,5h flight med United och det var som att flyga SAS i 3,5h. Jag tog mig från A till B, varken mer eller mindre.
Har gjort en flygning med deras 757 från EWR till ARN i economy och det fungerade helt ok trots att jag hade ett spädbarn plus mamma som stolsgranne.

2) Är det värt 89USD för uppgradering till Premium Economy?
Premium Economy kommer enbart ge dig bättre benutyrmme, inget annat i form av service. Personligen tycker jag inte att det är värt det (jag är 185 och får plats med knäna precis utan att slå i stolen framför). Om du inte väljer någon plats på planet och economy blir fullt kommer du bli seatad i premium economy gratis vid checkin. Det är dock en stor gambling att göra så, kan lika gärna bli mittsäte längst bak om en sådan plats blir ledig.

3) Verkar inte finnas IFE ombord? men SeatGuru skriver att det finns ström vid stolen så en iPad med laddare kanske inte är fel alltså.
På vissa plan har de TV i taket som visar film, men jag skulle helt klart ta med mig någon egen underhållning.

4) Ni som flugit ut från EWR förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
Ibland startar man norrut och ibland söderut, svårt att veta på förhand vilken sida som är bäst. Startar ni söderut kommer du inte se mycket av Manhattan om du ens ser något. Startar ni norrut är det kanske bättre med högra sidan för att kanske få se Manhattan.

5) Ni som flugit in till LAS förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
Beror nog också på hur inflygningen ser ut. Har bara flygit dit en gång och det var från San Francisco. Vi flög in söder om flygplatsen och gjorde en 180 graders sväng tillbaka och landade. Då var det perfekt att sitta på vänster sida för att se Las Vegas från luften. Om ni landar direkt österifrån utan att behöva cirkulera så kommer ni nog inte se så mycket i vilket fall.
 
Tack palmen. Grymt svar! Sätter frugan på vänster och mig på höger så ser vi allt. :)

Fortfarande kluven till de 6h men jag ska sova på saken.
 
Personligen kan jag tycka att du ska lägga pengarna på upplevelse/mat/hotell i Las Vegas och inte på flyget. Det är mer värde för pengarna enligt mig, finns säkert de som resonerar tvärt om.
 
Personligen kan jag tycka att du ska lägga pengarna på upplevelse/mat/hotell i Las Vegas och inte på flyget. Det är mer värde för pengarna enligt mig, finns säkert de som resonerar tvärt om.
Ja det blir inte aktuellt med några 580USD x2. Däremot kostar BA+AA ungefär lika mycket och routing finns med lite olika varianter där ORD och LAX ligger bäst till då sista flighten blir lite kortare. Dock blir ju total restid längre iom 2 stopp. Får se imorgon hur jag gör, frugan tyckte vi skulle bita ihop på UA.

Sen är det ju väldans fint med EB-poäng som trillar in på kontot när man flyger SK+UA eftersom jag inte samlar i någon annan allians.
 
Ja det blir inte aktuellt med några 580USD x2. Däremot kostar BA+AA ungefär lika mycket och routing finns med lite olika varianter där ORD och LAX ligger bäst till då sista flighten blir lite kortare. Dock blir ju total restid längre iom 2 stopp. Får se imorgon hur jag gör, frugan tyckte vi skulle bita ihop på UA.

Sen är det ju väldans fint med EB-poäng som trillar in på kontot när man flyger SK+UA eftersom jag inte samlar i någon annan allians.
Nu har jag inte testat AA eller BA på longhaul eller inom USA så kan inte uttala mig om hur bra/dåligt det är men jag tror inte det kommer vara bättre än SAS/United utan snarare same same. Får du dessutom nya kabinen till USA med SAS så lär det vara ett trumfkort samt ett mindre byte och kortare restid. Kan du inte flyga SAS till Chicago eller San Francisco och åka till Vegas där ifrån? Ibland får man då Virgin America som connection i USA och dom är riktigt bra med live-TV och egen skärm för alla passagerare. Blir ju inga EB-poäng med Virgin och du kan råka ut för att betala extra för bagage som inte ingår (1 bagage ska dock ingå i biljetten i och med att det är en interkontinental biljett).
 
Toppen