Väntelistan för upgrade fungerar väl bara för Uniteds medlemar och inte för Star Gold, eller har jag missat något?
För att svara på dina frågor utifrån mina erfarenheter med United Economy på 737
1) Hur är det att sitta 6h på en 737?
Har bara haft 3,5h flight med United och det var som att flyga SAS i 3,5h. Jag tog mig från A till B, varken mer eller mindre.
Har gjort en flygning med deras 757 från EWR till ARN i economy och det fungerade helt ok trots att jag hade ett spädbarn plus mamma som stolsgranne.
2) Är det värt 89USD för uppgradering till Premium Economy?
Premium Economy kommer enbart ge dig bättre benutyrmme, inget annat i form av service. Personligen tycker jag inte att det är värt det (jag är 185 och får plats med knäna precis utan att slå i stolen framför). Om du inte väljer någon plats på planet och economy blir fullt kommer du bli seatad i premium economy gratis vid checkin. Det är dock en stor gambling att göra så, kan lika gärna bli mittsäte längst bak om en sådan plats blir ledig.
3) Verkar inte finnas IFE ombord? men SeatGuru skriver att det finns ström vid stolen så en iPad med laddare kanske inte är fel alltså.
På vissa plan har de TV i taket som visar film, men jag skulle helt klart ta med mig någon egen underhållning.
4) Ni som flugit ut från EWR förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
Ibland startar man norrut och ibland söderut, svårt att veta på förhand vilken sida som är bäst. Startar ni söderut kommer du inte se mycket av Manhattan om du ens ser något. Startar ni norrut är det kanske bättre med högra sidan för att kanske få se Manhattan.
5) Ni som flugit in till LAS förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
Beror nog också på hur inflygningen ser ut. Har bara flygit dit en gång och det var från San Francisco. Vi flög in söder om flygplatsen och gjorde en 180 graders sväng tillbaka och landade. Då var det perfekt att sitta på vänster sida för att se Las Vegas från luften. Om ni landar direkt österifrån utan att behöva cirkulera så kommer ni nog inte se så mycket i vilket fall.