Senaste nytt

Fråga ang Kvalificeringsperiod

Kan jag på någo sätt ändra när poängen för AMEX trillar in alternativt min kvalificeringsperiod?
Just nu har jag kvalifcieringsperiod 1:a mars 2024 - 28 Feb 2025 där mina poäng från Amex Elite trillar in i September.

Det gör ju att jag ofta går miste om att vara EBG under sommaren vilket är då jag troligtvis behöver det mest.

Optimala vore ju att poängen trillade in i mars från Amex alternativt att jag ändrade min kvalificeringsperiod.

Kan jag på någo sätt ändra när poängen för AMEX trillar in alternativt min kvalificeringsperiod?
Just nu har jag kvalifcieringsperiod 1:a mars 2024 - 28 Feb 2025 där mina poäng från Amex Elite trillar in i September.

Det gör ju att jag ofta går miste om att vara EBG under sommaren vilket är då jag troligtvis behöver det mest.

Optimala vore ju att poängen trillade in i mars från Amex alternativt att jag ändrade min kvalificeringsperiod.
Vet inte om jag missförstår något men förutsatt att du kvalar in till EBG så spelar det väl ingen roll när under perioden poängen trillar in?

Det låter som att du nog har missuppfattat hur kvalificeringsperioden fungerar. När du fått in tillräckligt med nivåpoäng för att uppnå nästa statusnivå så gäller den nya statusen under resten av innevarande period PLUS hela efterföljande period.

Så om du kvalificerar dig för Guld i september 2024 så kommer din guldstatus gälla ända fram till maj 2026 (resten av nuvarande period + hela nästa period + 3 mån grace period efter 28 februari 2026).

Här finns bra info om hur det fungerar: https://www.businessclass.com/forum/threads/hur-länge-är-min-eurobonus-status-giltig.36585/

Last edited:
Toppen