Stefan! Tack för ditt inlägg och ursäkta att jag inte svarat dig tidigare.
Jag hoppas inte Flying Blue är bland de sämre FQTV programmen, inte heller att det upplevs så, men känner naturligtvis respekt för din åsikt. Ett "relevant" svar på den allmänna kritik du framför kan jag inte ge på rakt arm. Vi är ett flygbolag av betydande storlek och har ett antal personer som arbetar enbart med FB. Att jämföra skatter, tillgänglighet, uttag och annat mot våra konkurrenter är ju något som alla bolag ständigt arbetar med och att FB ska vara ett attraktivt program, både i luften och på marken, ligger ju rimligen också oss varmt om hjärtat. Känner du att det är "bluff" (som du skriver) så behöver man ju inte utnyttja sina poäng genom att flyga med oss, det finns ju andra sätt att göra av med FB poäng... om man nu måste göra av med dem.
Jag tycker mig se att du ställer två frågor:
Varför fanns det inte platser till Dubai att boka för FB miles 28 februari till det utlovade priset?
Varför "kostar" det så mycket att ta ut en awardbiljett i ekonomiklass om man jämför med vad det skulle kosta att "köpa den" hos ett annat bolag?
Jag ska gå vidare med detta till våra Flying Blue experter och återkommer med ett svar till dig så snart som möjligt!
Det är tydligt att frågor kring hur man kan nyttja sin bonus är ett intressant ämne som berör. Som jag sagt tidigare tar jag tacksamt emot fler konstruktiva förslag på förbättringar och feedback på den erfarenhet ni haft kring Flying Blue. Det är ju faktiskt enda sättet att förändra och förbättra programmet och vi har idag en nära kontakt med Paris gällande detta. Hälsningar Karin
Är det möjligt att få en relevant kommentar från KLM/AF-representanten?
Jag blir mycket irriterad på sånt här och kunde självklart ha läst villkoren redan tidigare.
Har aldrig tagit ut någon bonus-resa på KLM tidigare, men kommer att försöka hitta något nu så jag blir av med poängen - det här är ren bluff och lurendrejeri.