Senaste nytt

Flying Blue Promo Awards

Händer lite då och då. Tyvärr är det i princip alltid uselt värde på så korta sträckor så det är ganska ointressant, även med rabatt.

Jo, jag vet att värdet är dåligt. Det är precis därför jag funderar på om rabatten återkommer regelbundet då jag inte har fler poäng än att kunna använda dem med rabatt. Och jag lär inte få så många fler poäng heller.

Ibland är det mer än 20%, I oktober förra året tror jag det var 30% till alla destinationer i Europa
och Flying Blue har en ganska generös definition av Europa.

Jag är ganska nöjd med mitt beslut att inte slå till på förra månadens erbjudande
Business 50% till St.Martin i september
Jag ska till Miami och kasta frisbee på lördag så jag kan rapportera om hur läget är där då. :)

(Om någon inte förstod det så var ovan ett skämt, jag skulle inte få för mig att kasta frisbee i den värsta orkanen på flera decennier. Jag kommer sannolikt ombokas till något annat flyg så jag kommer troligtvis aldrig till Miami, vilket inte gör så mycket eftersom det ändå inte är min slutdestination).

Snart dags igen för den stora dagen :rolleyes:

Inte så många som bokar inom Europa så förmodligen därför dom ingen märkt att de
gjort något som var dåligt sämre, läste nedanstående på Flyertalk och det ser ut att stämma, när jag provade att boka Berlin från ARN/GOT/LIN får jag inget
Promo Awards pris, även om det står det, från AMS däremot...

I just realized something, and confirmed it with KLM just to be sure.

Previously all European promo's were Europe 1/2/3. Now they are just 'Europe'. This means flexible pricing: The advertised price is ONLY when departing from Europe 1.

When departing from Europe 2 or 3 the price will go up by about 50%. While last year, the price was the same for all of Europe. Yet another devaluation (besides the ridiculous 20% discount...where are the 50% promo's like we used to have?).

https://www.flyertalk.com/forum/28973758-post10.html

Toppen