Senaste nytt

Flygskatten nu bestämd

Fast det där är ju ett grymt dåligt argument. Varför skall vi sopsortera när flera hundra miljoner människor bara slänger allt skräp i naturen? Det ena ger inte det andra, och man måste börja någonstans. Gällande fortplantning så visar väl alla gängse modeller att vi nått peaken nu.
Fast det var väl en grymt dålig jämförelse. Sopsorrtering minskar deponiberget. Medans flygskattten bara stärker statskassan utan att påverka flyget.........

Fast det var väl en grymt dålig jämförelse. Sopsorrtering minskar deponiberget. Medans flygskattten bara stärker statskassan utan att påverka flyget.........
Jämförelsen var att det är ingen idé att vi svenskar gör något åt våra flygvanor när det finns tre miljarder asiater som skall flyga. Jag tycker nog Jämförelsen är högst relevant. Båda argumenten är lika dåliga.

Fast det där är ju ett grymt dåligt argument. Varför skall vi sopsortera när flera hundra miljoner människor bara slänger allt skräp i naturen? Det ena ger inte det andra, och man måste börja någonstans. Gällande fortplantning så visar väl alla gängse modeller att vi nått peaken nu.
För min del handlar det inte om det är 60 kr eller 600kr, det är principen, jag vill inte bidra med mera pengar i statens kassa.

Då kanske du är villig att ur egen ficka betala dina barns skolgång, din familjs sjukhusbesök och avgifter för att färdas på våra vägar också? Eftersom du inte känner för att betala ditt lands skatter. Det går säkert att ansöka om. :)
För min del handlar det inte om det är 60 kr eller 600kr, det är principen, jag vill inte bidra med mera pengar i statens kassa.

Varför är man ond om man vill behålla och disponer mer av sina egna pengar men god om man vill stoppa händerna i andras fickor för att ta deras pengar?

För övrigt är nog rätt fråga "vad fan får jag"?
Behålla mer av elle behålla allt? Nu börjar det bli politiskt. Jag anser att skattetrycket i både Danmark och Sverige är på tok för högt men att inte vilja betala skatt det är något helt annat. Jag är inte dumare än att jag inser att vi aldrig skulle ha ett starkt, demokratiskt samhälle utan delar av det finansieras genom skatteintäkter. Därför anser jag skattefobi vara tämligen verklighetsfrämmande och förmodligen roten till att man tror att Next Jets konkurs är ett direkt resultat av den nyligen införda och idiotiska flygskatten. Denna diskussion avstår jag härmed i fortsättningen.

Last edited:
Då kanske du är villig att ur egen ficka betala dina barns skolgång, din familjs sjukhusbesök och avgifter för att färdas på våra vägar också? Eftersom du inte känner för att betala ditt lands skatter. Det går säkert att ansöka om. :)
Om pengarna läggs på bra saker så absolut, dessvärre så läggs inte allting på bra ting, vad som inte är bra ting, ja det får du lista ut själv.

Om pengarna läggs på bra saker så absolut, dessvärre så läggs inte allting på bra ting, vad som inte är bra ting, ja det får du lista ut själv.
Var det inte du som precis proklamerade (numera editerat) att du ber din arbetsgivare betala din lön i ett annat land för att du inte vill bidra till statskassan? Då kanske du anser att allt statsfinansierat är av ondo? Eller har jag blandat ihop nicken?

Toppen