Senaste nytt

Flygskatten nu bestämd

Har inga problem med att Norwegian inte sänker priserna, de tjänar väl ändå knappast några pengar att tala om och det här är mer en liten injektion som på sikt kan hjälpa de att överhuvudtaget att överleva och kunna flyga svenska resenärer. Om konkurrenter som Ryan sänker så kommer de ändå vara tvungna att följa efter så det kommer lösa sig självt.

Första dag utan flygskatt!

Arlanda är nu magiskt en bättre flygplats, de skånska flygplatserna känner inte längre någon konkurrens från CPH, direktlinjer från Sverige till världen har ökat och pengarna som nu blir över går direkt till köp av bio-bränsle alternativt investeringar i miljöforskning för flyget!

(Nä, jag tycker kanske inte att flygskatten var så himla bra, men en del av argumenten mot var lite hysteriska)
Eftersom dyrare flygbiljetter lär få en viss effekt på bilåkandet innebär det också att Sveriges eget utsläppsmål blir dyrare att nå eftersom biltrafiken omfattas enligt Konjunkturinstitutet.

Underbar dag idag för Sveriges konkurrenskraft och flyget. Stort tack till politikerna som levererat tillväxtfrämjande beslut! Spännande personligen se första nya longhauldestinationen från Arlanda.

Jag bokade en resa ARN-BKK direkt med TG i slutet av Maj, resan startar i December.

Vad jag kan se så har jag inte fått betala för denna flygskatt som de nu tagit bort.

Någon som kan bekräfta detta ?
f9e8a8e525a896f6065468205f439fd0.jpg

Toppen