Senaste nytt

Flygplatshotell i Doha, Qatar

Är det någon som testat att betala 150usd och sett vad man får? Jag får ej stpc på min biljett men flyger F på award...

Jag har bott både inne på Oryx (utan kostnad på lång transfer) och på hotellet inne på terminalen (betalade 800 QAR). Båda hotellen håller standard som ett bättre business hotell.
Tror dock jag kommer välja terminalhotellet nästa gång även om jag kan få Oryx gratis då det innebär minst en timmes extra sömn. Dessutom skönt att slippa immigration, transfer, security mm. Loungen ligger bara ca 50m från hotellet.

Jag har bott både inne på Oryx (utan kostnad på lång transfer) och på hotellet inne på terminalen (betalade 800 QAR). Båda hotellen håller standard som ett bättre business hotell.
Tror dock jag kommer välja terminalhotellet nästa gång även om jag kan få Oryx gratis då det innebär minst en timmes extra sömn. Dessutom skönt att slippa immigration, transfer, security mm. Loungen ligger bara ca 50m från hotellet.
Har hotell bokat med Qatar men funderar på att hoppa det och ändå boka hotell på flygplatsen av just de skäl du angav.

2015-06-28 05.14.18.jpg
Fick nytt namn i Doha sist. Tycker att hotellet var bra, men det är som sagt en timmes väntan innan man kommer i säng.

@flybob Oryx Rotana är det hotell jag brukar få 7 av 10 ggr vid STPC.
Håller med dig om att hotellet är bra, tyvärr så tar det ju en stund ifrån man går av innan man är i säng.

Bodde senast på Oryx rotana med courtesy av QR. Inget fel på hotellet, tvärtom, men det tar självklart en stund med transfers.

För mig tog det ungefär 1h-1h 15m från plan till hotell och då var jag ensam genom hela transfer/visum kön. Kan nog lätt bli 2h om flera andra ska genom samma procedur. Effektiv sömn på en 9h layover blev 5h. Med hotell i terminalen hade det nog lätt blivit 7h. Man får helt enkelt planera lite efter tiden man har. Har du åtminstone 9-10h kan hotell utanför flygplatsen funka.

Har använt både Qatars Airlines gratis transfer hotel utanför flygplatsen samt transfer hotellet på flygplatsen. Föredrar helt klar flygplatsens transfer hotell, då man slipper immigration och transfer etc.

En liten hint (för att inte göra samma misstag som mig ). I bekräftelsen på hotel bokning som du får ifrån Qatar Airways så står det "Please proceed to the Arrival Terminal, and present yourself at the “Transit Accommodation at City Hotels” counter. Our staff will assist you with the completing documents and provide you with a Hotel Voucher. "

Observera att denna counter är vid de vanliga transfer counters, precis innan man går igenom security när man anländer med med flyg. Man skall alltså INTE följa skyltarna mot Arrival hall. Gör man det får man vackert sitta och vänta 30min på att de skickar ut någon med vouchern till arrival hall.

Toppen