Senaste nytt

Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

sammyj

Medlem
Bränsleleversntören slutade tanka flygplanen mellan 14-17 idag så det var lätt kaos på Bromma. Åkte med en av avgångarna och det blev rejält försenat.
 
  • Gilla
Reactions: hco

011430121

Medlem
Om man tittar på Brommas månads trafiksiffror så blir man inte förvånad.
Hur kommer det att gå för det bolag i gruppen som skall flyga A319 och A320 för Apollo och Ving?
 

Johan Gott

Medlem
Det var länge sedan jag hörde något om denna rekonstruktion. Vid en snabb google-sökning hittar jag mest nyheter från oktober när det hela inleddes. Finns det någon BC-medlem som snappat upp någon info?
 

011430121

Medlem
Bromma tappade 10% av inrikespassagerna i december mot 2022, mig veterligen är det väl bara de som kör inrikes från Bromma i lite större skara.
Källa: Swedavia

Tror bolaget har det tufft, vill kreditgivar skriva av återigen på sina fordringar på bolaget, eller kommer det in mer pengar från pensionssparandes pengar.
 

LPC123

Medlem
Rekonstruktionen ansöks om ytterligare 3 månaders förlängning
Känns inte bra för mig om det skall mer pengar från AMF och skattemyndigheten skall skriva av skuld.
Detta är andra försöket att rädda bolaget på mindre än 4 år.

Källa: CHECK-IN.dk öppen artikel

Läste också detta i helgen.
Själv har jag inte flugit med dom på flera år och absoult inte nu när dom bara kör ATR kärror o_O Vet att dom har några A319 också men dom verkar inte flyga på GOT.
Tror det blir tufft att rädda dom denna gången om dom inte kan lösa det på ordinarie tid?
 

airac

Medlem
Läste också detta i helgen.
Själv har jag inte flugit med dom på flera år och absoult inte nu när dom bara kör ATR kärror o_O Vet att dom har några A319 också men dom verkar inte flyga på GOT.
Tror det blir tufft att rädda dom denna gången om dom inte kan lösa det på ordinarie tid?
A319 flyger bara charter.
 
Toppen