Senaste nytt

Flygbolag som inom Europa erbjuder äkta Business-klasssäten?

Finnair kommer fr.m. November (hoppas jag inte minns fel) åka A350 till LHR samt BRU reguljärt pga. cargo. Ser fram emot att boka LHR vid tillfälle :) Jag är inte Avios-hunter, men torde intressera nån av er?

British Airways och Iberia får nog räknas som europeiska bolag ändå. I viss mån även Aeroflot.
Jodå, är medveten om det.
De i reguljär trafik räknar jag dock inte som riktiga c-säten... Eller tänker ni på t.e.x. LHR-SNN ?

Aeroflot till Moskva tog jag upp som gråzon. Få som flyger till resterande EU-länder via Moskva gissar jag (förutom inrikes Ryssland).

Iberia har väl (hade?) regelbunden trafik med A340 mellan Madrid och London som erbjöd riktiga C-säten.

British Airways fick väl en del från British Midlands som användes på rutterna till forna Rysslandsrepubliker och ibland inom Europa. Men jag har för mig att dessa är borta nu. Sträckan LCY-SNN får man inte flyga separat så även om den faller inom Europa så kan den knappast räknas ;)

Jodå, är medveten om det.
De i reguljär trafik räknar jag dock inte som riktiga c-säten... Eller tänker ni på t.e.x. LHR-SNN ?

Aeroflot till Moskva tog jag upp som gråzon. Få som flyger till resterande EU-länder via Moskva gissar jag (förutom inrikes Ryssland).
Vad har de för säten på London - Moskva B777 då?

Vad har de för säten på London - Moskva B777 då?
Förmodligen businesssäten då jag anar en retorisk fråga.

Men jag anser det fortsatt ganska begränsat. Precis som 5th freedom-linjer o att enstaka linjer med TK flygs med A330 (känslig för Equipment change) etc.

De enda som satsar på c-säten är Air Serbia o där man också kan ansluta direkt från Skandinavien.

Vi behöver dock inte ta det vidare. Jag har inga problem med att jag har fel angående vilka flygplan som flyger linje x, men jag har en generellt annan tolkning av topic.

Toppen