Första inlägget i detta härliga forum.
Jag tar upp 3 bolag som ej nämnts samt en återkoppling till ett gammalt fint svenskt bolag som blev uppköpt av Skyways.
För ett par veckor sedan flög vi med Fly Scoot. Ett LCC dotterbolag till Singapore Airlines som flyger med B777 f.d. SQ.
Flighten som gjordes var mellan Taipei till Singapore. Deras linje på den sträckan går mellan Tokyo-Taipei-Singapore.
På 80-talet då mina föräldrar envisades med att släpa med mig jorden runt reste vi främst till USA. Då flög vi oftast med TWA som gick mellan Arlanda och JFK (om jag inte minns helt fel.)
I USA flög vi med Southwest mellan San Diego eller L.A. och Tucson, Arizona.
År 2000 gick jag i 9:an och hade en praktikplats på Flying Enterprise. Oftast fick jag registrera boardingkort, hjälpa till i gaten eller assistera ute på rampen men en del dagar bad de mig ta med en massa kort med internnummer eller annan info som skulle lamineras. Lamineringsmaskinen fanns på kontoret på Jönköpings flygplats så det var bara att gå ombord och sätta sig i cockpit, flyga ner, kliva av och säga hej till kollegorna, laminera korten och flyga i cockpit tillbaka med nästa flyg.
Det hände ett par gånger att det inte fanns någonting att göra så ett par flighter dit och tillbaka med samma plan blev det. Jag hann även med en flight till Skövde.
Inte illa eftersom jag hade som krav från mina lärare att gå i skolan fram till klockan 12. Sedan svidade jag om till kostym och åkte ut till Arlanda för en eventuell flight till Jönköping medan alla andra harvade i skolbänken resten av dagen.