Senaste nytt

Flyga till Sunne i Värmland

Du borde klara det på max 6h dörr till dörr och en flexibilitet att starta hemresa direkt hem efter mötet är något jag prioriterar. Givetvis behövs övernattning annars är det en omänskligt resa på en dag.
Yes, övernattning blir det i vilket fall som helst. <6h tror jag dock är en gnutta orealistiskt. Och så hjälper det ju inte nödvändigtvis mina kollegor från Österrike, haha.

Har varit i trakterna massa ggr för arbete kring rally, både för planering och själva eventet.

Vi brukade välja flyg, tåg och bil för att komma t Torsby beroende på kostnad och om vi behövde bil på plats.

En skön kombination är tåg fr Stockholm och sedan hyra bil i Karlstad, förmodligen det billigaste. Flyg t Torsby funkar bra, men det är nästan lika långt fr K-stad t Sunne som fr Sunne - Torsby.

Oslo skulle jag nog inte flyga till. Mkt seg väg genom skogen från Oslo t Sunne - i alla fall Torsby t Kongsvinger.

Direktflyg till Örebro? Under 2h med bil till Sunne...

Förutsätter dock att de bor i Wien, för några andra Star Alliance-flygningar finns väl ej mellan Köpenhamn och Österrike på sommarhalvåret.

Ps. Det låter inte som rätt sällskap, men Kebaben i restaurangen under Sunnes ICA.....bästa jag ätit (antal år sedan).

Det här kan jag bara instämma i, restaurangen / pizzerian under ICA i Sunne har man hamnat på mer än en gång på vägen till fjällen, ett av de klart bättre lunchstoppen på vägen uppåt Sälen längs 45an, se upp för kebeb-koman bara, den är inte att leka med!

Glömde nämna att det finns ett mkt prisvärt helikopterbolag i Karlskoga. Hyrde helikopter för runt 7 000kr i timmen för kundevent i Göteborg för några år sedan. Det blev billigare att flyga ner helikoptern fr Värmland än att ta en helikopter i Göteborg. De tog betalt för effektiv flygtid, vilket med helikopter blir ganska lite.

Då kan ni landa på parkeringen och slipper bilhyra :) Ganska bra wow-faktor på det skulle jag säga... Bra utsikt från en helikopter oxå :)

Tittar jag på Google Maps så är det ~2.5h med bil från OSL till Sunne, medans det är ~4h med bil från GOT. Det är även ~4h med bil från ARN.

Toppen