Senaste nytt

Flyga till Sunne i Värmland

Njet. Finns inget vettigt alternativ från till/från Köpenhamn till Värmland. Och Sunne..... Grattis !
Är det månne Böhler ?
Själv kör jag uteslutande Oslo om jag skall ner till Köpenhamn. Har du med dig dina Österrikiska vänner kanske lämpligast att satsa på Arlanda och ta samma plan därifrån till Karlstad.

NOT - Torsby-Hagfors är en och samma flygplats. Går väl 2 avgångar om dagen till/från Arlanda.
Åker du bil från Karlstad flygplats behöver du max 40 minuter. Dock får man se upp med poliskontroller och kameror på Sunnevägen

Skall ni bo på något, som varit väldigt trevligt, har ni Länsmansgården i Sunne.
Är Torsby och Hagfors samma flygplats?

Vad jag vet så är det väl det. Har för mig den heter Torsby-Hagfors
Skäms ju över dig nu, som värmlänning kan du väl skilja på Torsby & Hagfors.... :D

@Agö Jag som värmlänning i exil typ undviker Karlstad Airport, svindyra tickets.
Om du utgår ifrån CPH, så är det nog billigast och snabbast och säkrast att flyga till Oslo och ta hyrbil.

Skäms ju över dig nu, som värmlänning kan du väl skilja på Torsby & Hagfors.... :D

@Agö Jag som värmlänning i exil typ undviker Karlstad Airport, svindyra tickets.
Om du utgår ifrån CPH, så är det nog billigast och snabbast och säkrast att flyga till Oslo och ta hyrbil.
Ja, man blir ju lite chockad över att jag som stockholmare i dansk exil har koll på geografin och flygplatserna i Värmland vilket delar av lokalbefolkningen inte har. Förstår då att det inte är drag i Värmlandsflyget.

Tack. Så kan det mkt väl bli. Jag är dock lite sugen på att testa Direktflyg till Torsby, borde ju funka med taxi till och från Sunne där.

• Gilla
Reactions: Pho
Tack. Så kan det mkt väl bli. Jag är dock lite sugen på att testa Direktflyg till Torsby, borde ju funka med taxi till och från Sunne där.
Tänk på att det inte finns någon backupplan, strular det flyget så blir det nog buss ifrån ARN.
Så säkrast och troligen billigast och snabbast blir nog Oslo.

Bil från Köpenhamn låter inte särskilt tidseffektivt.
Du borde klara det på max 6h dörr till dörr och en flexibilitet att starta hemresa direkt hem efter mötet är något jag prioriterar. Givetvis behövs övernattning annars är det en omänskligt resa på en dag.

Toppen