Senaste nytt

Flyga i Sydamerika

Ah! Okej! Jag var i Colombia för tre år sedan i juli. Liksom trådstartaren har jag kollat i december. Svindyrt - troligen säsongsbetonat. Dyrast av allt verkar vara att flyga till USA. Ett tips där kan vara Air Chinas fifth freedom-flight från Panama till Houston. Går att göra fynd.

Ange gärna specifika datum, rutter och acceptabla betalningssätt (banköverföring, mastercard credit, mastercard debit, visa credit, etc) så kan jag kolla vad jag hittar.

Tack för engagemanget vi är två som reser.
Lima-Rio eller buenos aires 17 eller 18 dec
Buenos aires- Rio kring 21 dec, 22 dec
Amex Eurobonus premium EBG
First card
Eurocard

Runt gångna nyåret körde jag runt familjen med Avios i business med Latam, SCL-LIM tror jag att det låg runt 15 000 Avios per pers, och LIM-GRU låg det på runt 30 000 Avios per pers. Allt enkel väg, jag tyckte det var hyfsat prisvärt. Dock fanns det ingen lounge för tillfället i LIM, man fick ett par drickabiljetter. Men loungen på GRU var helt ok.

Jag håller med om att det inte är roliga priser, i synnerhet inte under helgen precis innan jul. Hur som helst, jag hade valt det härunder (priset avser 2 personer) och hoppat över sista segmentet. Vid incheckningen i Buenos Aires hade jag sagt att jag har jetlag och har därför bokat ett dagrum på ett hotell under den långa transfern i Rio och därför behöver få bagaget checkat endast till Rio. Jag tror att alla dina kort lägger på ganska saftiga valutaväxlingspåslag vid köp utomlands så då är det knappt lönt att leta bland utländska resebyråer (vill du ändå göra det så beskrev jag hur man gör det här: Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor)

Sydamerika.jpg

Ni är bäst stort tack för engagemangen än en gång, smart att hänvisa till jetlag och få bagaget incheckat till GIG Och tänkte inte på kolla multi city. Man lär sig Av experterna här på businessclass

Ni är bäst stort tack för engagemangen än en gång, smart att hänvisa till jetlag och få bagaget incheckat till GIG Och tänkte inte på kolla multi city. Man lär sig Av experterna här på businessclass
Förresten, hänvisa inte till jetlag, ni har ju varit i Sydamerika ett tag vid det laget. Säg istället att ni tänker spendera eftermiddagen på Copacabana och har dyra solkrämer och parfymer (i behållare som är större än 100 ml) i bagaget som ni måste komma åt.

Toppen