Senaste nytt

Flyga i Sydamerika

är det någon som har erfarenhet att flyga i Sydamerika. Jag har kollat div flypriser och baxnar på priserna. Prisexempel: ekonomi buenos aires-Rio enkelresa 821USD/Person, Ekonomi Lima-Buenos aires enkel 1049USD med Latam. Söker jag via div sökmotorer typ samma priser oavsett bolag. Någon som vet hur man får billigare priser. Trodde det skulle vara billigt att flyga i Sydamerika. Planerar vara där i december och bokat en awardresa. Tacksam för tips/råd

• Gilla
Reactions: Gus
är det någon som har erfarenhet att flyga i Sydamerika. Jag har kollat div flypriser och baxnar på priserna. Prisexempel: ekonomi buenos aires-Rio enkelresa 821USD/Person, Ekonomi Lima-Buenos aires enkel 1049USD med Latam. Söker jag via div sökmotorer typ samma priser oavsett bolag. Någon som vet hur man får billigare priser. Trodde det skulle vara billigt att flyga i Sydamerika. Planerar vara där i december och bokat en awardresa. Tacksam för tips/råd
Kolla direkt på flygbolagens hemsidor.

Tack för svar Det har jag också gjort kollade med Gol det stora sk lågprisbolaget de skall ha 1400usd för 2 personer enkel buenos aires-Rio

Jag har flugit i Sydamerika (Avianca, GOL, Azul, LATAM) och jag tyckte det var billigt. Jag rekommenderar att du söker med Google Flights, Kayak och Flygresor.se

Last edited:
Jag har flugit i Sydamerika (Avianca, GOL, Azul, LATAM, etc) och jag tyckte det var billigt. Jag rekommenderar att du söker med Google Flights, Kayak och Flygresor.se

Jo men nu verkade det ju gälla enkelresor. De är enligt min upplevelse dyrare än t ex inom Europa. Dålig jämförelse kanske. Beror på vad man har för förväntan antar jag...

Jo men nu verkade det ju gälla enkelresor. De är enligt min upplevelse dyrare än t ex inom Europa. Dålig jämförelse kanske. Beror på vad man har för förväntan antar jag...
Jag flög enkelresor. De flesta Avianca-inrikesflyg i Colombia låg runt 400 SEK (inklusive incheckat bagage) och de hittade jag via Flygresor.se och köpte hos Kiwi, som av någon konstig anledning var flera hundralappar billigare än konkurrenterna. I Brasilien flög jag:
  • Sao Paulo - Porto Alegre, 1 segment, GOL för 260,39 SEK, köpt hos Omegaflightstore.com och hittad via Kayak. Incheckat bagage: 75,84 SEK.
  • Porto Alegre - Belo Horizonte, 2 segment, LATAM för 389 SEK, köpt hos Svenska Resegruppen och hittad via Flygresor.se. Incheckat bagage: 126,98 SEK.
  • Belo Horizonte - Fortaleza, 3 segment, Azul för 1058,68 SEK, köpt hos Pamediakopes.gr och hittad via Kayak. Incheckat bagage: 101,80 SEK.

Onekligen billigt! När var detta? Liksom trådstartaren har jag inte hittat något i närheten av de priser du nämner.

Toppen