Senaste nytt

Flyga första gången som EBG

Grattis till guldet!

Kommer ihåg hur det var första gången, året var 2004... var på tjänsteresa till UK när det slog om. Fans inga appar på den tiden men med hjälp av en utskrift av min status så släptes jag in i SAS gamla lounge på Heathrow.
Var exakt ett år efter jag hade varit där med en äldre kollega som hade guldkort och en helt ny värld öppnade sig. Bestämde mig att ett sånt ska jag ha!

Det jag har uppskattat mest genom åren (förutom att kröka gratis fika i så många olika lounger man kan...) är att om går snett så räddas man före den stora massan, ofta är det fixat alternativa rutter innan man ens har landat och man kommer fram med minimal försening.

Det andra är 24h servicen, speciellt när man är i annan tidszon, skönt att inte stiga upp mitt i natten för att sitta i tele-kö eller att kunna ringa mitt i natten här hemma om man måste.

Finns ju ett par undantag, LH/Swiss Senator t ex som kräver guld. Just Swiss på E-gates Zürich är väldigt bra och värd lite EBG-kämpande om man passerar där emellanåt. Även LOT:s lilla guldavdelning på WAW är ett trevligt extra.
Sant men det har jag nog bara sett som ”lite guldkant”. Lufthansa/Swiss businesslounger är gott nog (för mig).
OT. Besökt en ”guld-lounge” och det var på ARN när de renoverade businessloungen. Då gav de bort Gant-skjortor om man ställde upp på en liten intervju. :) Min storlek fanns förstås inte. :(

Grattis till guldet!

Det andra är 24h servicen, speciellt när man är i annan tidszon, skönt att inte stiga upp mitt i natten för att sitta i tele-kö eller att kunna ringa mitt i natten här hemma om man måste.

Detta är en lustig perk för just SAS. Dom flesta större bolag har ju öppet 24 timmar på telefon.

Tidigare fanns det ett dansk nummer för affärsklass (+45) som jag använde några gånger som SEN men på SAS bokning. Det var alltid öppet.

Det är inga problem alla för någon att ringa SAS nästan 24/7. Det är bara att skapa sin egen ”Follow the sun” metodik. Börja med Sverige, USA, Japan och sen Thailand:

Contact us – Find your local telephone number here | SAS

Har inte räknat upp alla dessa, det kan vara så att nuvarande öppettider i USA mellan 09:00-17:00 gör att vi har en lucka mellan 23:00-00:00 vissa dagar

Jag tycker det är en ännu lustigare perk att du som gold eller diamond kan maila sas men utan status måste du ringa. I min värld hade det varit mer logiskt tvärt om - alla kan maila, bara de med status kan ringa...

Alla kan väl maila SAS, har du status så kanske dom svara.:D:D

Jag har aldrig tänkt på att maila SAS det är ju så sällan man får något svar ens på telefon.

Alla kan väl maila SAS, har du status så kanske dom svara.:D:D

Jag har aldrig tänkt på att maila SAS det är ju så sällan man får något svar ens på telefon.
Point - det gäller såklart att få svar. Och överlag är min erfarenhet att man får bra svar via mailen (inte alltid det svar man vill ha såklart, men ett kunnigt svar).

Det är uppenbart att man kommer till lite kunnigare medarbetare. Men det skulle de faktiskt kunna ha på telefon också - inte bara kortare väntetid, utan också en pool med mer erfarna som i första hand tar hand om samtalen från ebg/d. Men det är min uppfattning att de tyvärr inte har.

Point - det gäller såklart att få svar. Och överlag är min erfarenhet att man får bra svar via mailen (inte alltid det svar man vill ha såklart, men ett kunnigt svar).

Det är uppenbart att man kommer till lite kunnigare medarbetare.

Men det skulle de faktiskt kunna ha på telefon också - inte bara kortare väntetid, utan också en pool med mer erfarna som i första hand tar hand om samtalen från ebg/d. Men det är min uppfattning att de tyvärr inte har.

En del tror att det finns...
SAS mystiska "Guldsupport" | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Toppen