pswe
Medlem
Har nyss blivit EBG och har mina första flighter i veckan. Flyger först med SAS till Arlanda för att sen flyga vidare med *A - Ethiopian Airlines (byte på ADD och sen vidare med Ethiopian igen).
Som sprillans ny - vad för förmåner får jag inte missa när jag gör mina första flighter som EBG? Finns det förmåner som sker automatiskt (roligt att ha koll på) och vad måste jag "välja"?
Jag har inga enorma förväntningar (och kanske finns ännu färre förmåner under rådande omständigheter) men tänkte att ni är många med väldigt mycket erfarenhet här som kan hjälpa en nybörjare.![]()
Nice! Första gången EBG printas på boardingkortet är speciell.
Ha rimliga förväntningar på vad det kommer att innebära så kommer du med åren inse att du slipper en kö här och var, får med lite mer bagage och inte minst vid problem och förseningar oftast får lite bättre hantering.
Tyvärr begränsar covid vad du kan ta del av i loungen på Arlanda, men missa inte att njuta av själva resan, ni är inte så många där just nu. Med i vanliga fall ca100 hotellnätter och 130 flighter per år är saknaden stor här...