Senaste nytt

Flyga Bromma - Trollhättan någon?

Har någon av er erfarenhet från branschen sedan innan?
”Nej. Men sedan är det inte så stor skillnad om man har en fabrik som gör potatischips eller datachips, det är liksom samma sak att driva bolag.
Om de inte säkrat någon form av stöd som får kalkylen att gå runt oavsett utfall så är det ett spännande citat! Verkar bottna i "det här vet jag ingenting om så det är säkert enkelt" eller den lika vanligt förekommande "hur svårt kan det vara?".

Lycka till ;)
 
Med stor sannolikhet är det väl i slutändan inte ett flygbolag de kommer starta utan ett biljett bolag som har försäljning och marknad, och sedan har ett avtal med någon annan (typ leap) som faktiskt sköter flygande. Det är ju så som de flesta små regionala varumärken fungerat, och då är man ju faktiskt betydligt närmare budskapet att det faktiskt bara handlar om att vara duktig på att driva företag..
Så är det ju.
- Vi förhandlar just nu med olika flygbolag om wetlease, fortsätter Svante Andersson.
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Nytt flygbolag ska ta över efter BRA

Svante Andersson verkar ha grundat något investment-företag och har verkar ha erfarenhet av lite olika typ av företag Stenhaga Invest AB
 

TasselT

Medlem
Kul om linjen kommer i gång igen - även om jag inte kommer att utnyttja den då jag bor i Norrland numera.
Jag flög den mycket i mitten-slutet av 90-talet då jag bodde i Uddevalla och linjen trafikerades av Golden Air och Saab 340.
Morgonturen till BMA 06:30 och returen från BMA 17:00 var nästan alltid fullt med över 50 % av passagerarna från Vattenfall. Några från SAAB syntes nästan aldrig då deras resepolicy på den tiden var tåg eller bil till Stockholm.
På den tiden var det fri parkering utanför terminalen och var man sen och dom inte hade hunnit stänga dörren på planet så kom man med.
Frukost bl a serverades på Rörstrands porslin.

/ TT
 

Nordpilen

Medlem
Hur kommer det sig att man inte flyger till Arlanda med möjlighet till anslutningar till många olika destinationer? Man borde tappa resande genom detta, bl a mig :)

Är avgifterna högre på Arlanda eller är det svårt att få bra slottider?
 

TasselT

Medlem
Jag tror att linjen vänder sig till affärsresenärer som endast skall till Stockholm.
På den tiden jag använde mig av Golden Air THN-BMA i slutet av 90-talet så flög även Skyways F-50 till ARN.
Flyget till BMA var nästan alltid fullt medan det var gott om plats på linjen till ARN. Har för mig Skyways la ner linjen till slut pga för få passagerare.

/ TT
 

Hachans

Medlem
Hur kommer det sig att man inte flyger till Arlanda med möjlighet till anslutningar till många olika destinationer? Man borde tappa resande genom detta, bl a mig :)

Är avgifterna högre på Arlanda eller är det svårt att få bra slottider?

Om du ska till utlandet är sannolikheten rätt hög att du lika gärna kan resa från GOT. Ska du ändå byta kan du lika gärna göra det Frankfurt, Zürich eller någon av de andra hubbarna som har anslutning till Göteborg. Ska man flyga till Stockholm är ju dock Bromma bäst, och du har många anslutningar inrikes där också.
 
Toppen