airbus380.se
Medlem
På airliners.net fanns ett inlägg om de olika Sky Teambolagens terminaler på terminal 2 CDG
Tyvärr är 2E(L/M) till 2D en mardröm. Så SAS måste över till 2F illa kvickt.Har gjort transfer några ggr mellan 2E och 2F (Schengen till icke-Schengen). Det är en bit att gå men tydligt skyltat och varit lite till medium mängd av kö för immigration och säkerhetskontroll.
Jag har varit en CDG hatare förr i tiden men börjar gilla den. Fräscha AF lounger.
Ja, jag har flugit AF rakt igenom. Det är ju en möjlig "lösning" i vissa fall tills SAS är på rätt teminal.Tyvärr är 2E(L/M) till 2D en mardröm. Så SAS måste över till 2F illa kvickt.
Har precis haft en skräckupplevelse på CDG i motsatt riktning som du undrar över, alltså 2E K till 2D.Undrar samma sak som inlägget ovan; Hur lång tid behöver man ha för att ta sig mellan 2B - 2E, räcker 90 min eller är det för snävt och hur tar man sig snabbast mellan dessa terminaler?
Är det ny säkerhetskontroll eller bara immigration
Tråkigt att ni missade er anslutning. Jag förstår stressen som kan uppstå på CDG.Klandrar mig själv att jag inte stod på mig mer när jag pratade med CC