Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Ligger ca 3000ebp ifrån nästa nivå. Har sett tidigare inlägg i denna tråd om att folk har gjort en överföring från ett annat EB konto till sitt egna och dessa poäng har räknats in i fly premium. Eller ska man bara köpa poängen rakt av? Tyvärr är inte köpa flygbussbiljetterna ett alternativ för mig där jag bor som några har rekommenderat här. Tips mottags :)
Inkklubb brukar man får poängen ifrån snabbt och nu är det 120 eb/100:- gäller till 30/9
Tänk bara på att använda en "ren" webbläsare. En som inte har några tillägg eller blockeringar installerade på sig. Jag kör Chrome som jag bara har för köp i portalen så den har jag bara installerat utan något extra.

@Mr.cake du har inte behov av att hyra bil från Avis? Med kampanjen, där du måste boka mellan nu och 31 okt och hämta bilen tidigast 1 okt, får du 6500 eurobonuspoäng en vecka efter hyran är avklarad. Helghyrorna är oftast billigast och man måste hyra bil av minst klass C för att uppfylla kampanjens krav, samt naturligtvis boka det via Avis särskilda Eurobonussida.

Se diskussionen om kampanjen här:
http://www.businessclass.se/forum/t...bonus-boka-1-september-31-oktober-2018.94346/

Last edited:
Superstort tack till alla! :) Blir att inte köpa extra poäng eller en överföring. Ska förmodligen köra en insättning på revolut, har för mig att det är 10tkr spärr. Detta kommer ge ca 1500p, sedan kollar jag runt lite i webshoppen och det kanske blir en laserskrivar eller dyl från inkclub.

Superstort tack till alla! :) Blir att inte köpa extra poäng eller en överföring. Ska förmodligen köra en insättning på revolut, har för mig att det är 10tkr spärr. Detta kommer ge ca 1500p, sedan kollar jag runt lite i webshoppen och det kanske blir en laserskrivar eller dyl från inkclub.

Kom dock ihåg att om du går via revolut, eller andra typer av inköp som ger poängen via ditt mastercard så kommer det att dröja ett tag tills du får poängen överförda till ditt Eurobonuskonto (nästa månad kanske?) och det är först när de finns där som de räknas till din FlyPremium-nivå.
Om det dröjer till nästa månad så kan det eventuellt hända att du behöver mer än 3000 poäng för att komma upp i nästa nivå, beroende på hur din poängintjäning sett ut historiskt. Så om du använder någon metod som ger poängen med viss fördröjning, se då till att kolla bakåt i din historik för att vara säker på hur många poäng du faktiskt behöver.

Hoppas på snabbt svar nu, tänkte nyttja min första fly premium nu. så långt inga problem. Men tänkte betala skatten med mitt amex pga fullt nyttjat kreditutrymme på mastercardet. Går det ändå eller kommer det bli problem när jag bokar med annat kort?

Hoppas på snabbt svar nu, tänkte nyttja min första fly premium nu. så långt inga problem. Men tänkte betala skatten med mitt amex pga fullt nyttjat kreditutrymme på mastercardet. Går det ändå eller kommer det bli problem när jag bokar med annat kort?
Inga problem alls. Separat betalningsdialog kommer efter valda flighter. Har gjort exakt det där själv.

Edit: tvåa, @MrDollar var blixtsnabb

Toppen