Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Var får folk denna feluppfattning ifrån att man skulle kunna köpa billigaste ekonomibiljett för några få tusenlappar och sedan bli uppgraderad, gratis via FlyPremium, till Plus eller Business???

Om många människor tror det är det väl så att SAS och MC bör se över sin kommunikation runt produkten?

Det är möjligt att det är "uppenbart" för dig att detta inte går ihop, men de allra flesta är inte insatta i exakt hur flygbolags verksamhet går till och även de ska ju slippa bli lurade. Dessutom förstår jag inte ditt exempel. Folk tror ju inte att man blir GRATIS uppgraderad. De tror att om man betalar extra pengar för ett kreditkort och drar in poäng hos SAS så kan man flyga business och betala för ekonomi. Och det är väldigt nära sanningen, så jag har stor sympati för kunder som inte förstår nyanserna.

• Gilla
Reactions: Gus
Om många människor tror det är det väl så att SAS och MC bör se över sin kommunikation runt produkten?

Det är möjligt att det är "uppenbart" för dig att detta inte går ihop, men de allra flesta är inte insatta i exakt hur flygbolags verksamhet går till och även de ska ju slippa bli lurade. Dessutom förstår jag inte ditt exempel. Folk tror ju inte att man blir GRATIS uppgraderad. De tror att om man betalar extra pengar för ett kreditkort och drar in poäng hos SAS så kan man flyga business och betala för ekonomi. Och det är väldigt nära sanningen, så jag har stor sympati för kunder som inte förstår nyanserna.
Det står ingenting om uppgradering och det står tydligt att det gäller för bonusresor.
Jag kan inte se något problem i formulering av texten.

SAS EuroBonus MasterCard skrev:
Boka SAS Plus på bonusresor - betala endast för SAS Go. Med Fly Premium bokar du bonusresor och njuter vid en högra biljettklass både för dig och dina medresenärer.

SAS EuroBonus MasterCard skrev:
Boka bonusresa och njut av fördelarna med en högre serviceklass för både dig och dina medpassagerare. Du reser i SAS Plus eller SAS Business men betalar bara för SAS Go och får tillgång till Fast Track och SAS lounger i samband med din bonusresa.
https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

Hello. Tänkte boka en resa åt svärmor i Plus och undrar om någon vet om jag kan boka + applicera rabatten utan att vara med som pax på samma bokning?

Hello. Tänkte boka en resa åt svärmor i Plus och undrar om någon vet om jag kan boka + applicera rabatten utan att vara med som pax på samma bokning?
Inga problem.

Screenshot20180104 05 BC.png

Last edited:
Hei!

Har forstått at man må være tidlig ute for å få business-setene. Er det mulig å booke enveis biz-award med FlyPremium +330 dager, for så å booke om til FlyPremiumT/R når seter på returen blir sluppet?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen