Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Berglund skrev:Var får folk denna feluppfattning ifrån att man skulle kunna köpa billigaste ekonomibiljett för några få tusenlappar och sedan bli uppgraderad, gratis via FlyPremium, till Plus eller Business???Klicka för att utvidga...

Om många människor tror det är det väl så att SAS och MC bör se över sin kommunikation runt produkten?

Det är möjligt att det är "uppenbart" för dig att detta inte går ihop, men de allra flesta är inte insatta i exakt hur flygbolags verksamhet går till och även de ska ju slippa bli lurade. Dessutom förstår jag inte ditt exempel. Folk tror ju inte att man blir GRATIS uppgraderad. De tror att om man betalar extra pengar för ett kreditkort och drar in poäng hos SAS så kan man flyga business och betala för ekonomi. Och det är väldigt nära sanningen, så jag har stor sympati för kunder som inte förstår nyanserna.

nollbit skrev:Om många människor tror det är det väl så att SAS och MC bör se över sin kommunikation runt produkten?Det är möjligt att det är "uppenbart" för dig att detta inte går ihop, men de allra flesta är inte insatta i exakt hur flygbolags verksamhet går till och även de ska ju slippa bli lurade. Dessutom förstår jag inte ditt exempel. Folk tror ju inte att man blir GRATIS uppgraderad. De tror att om man betalar extra pengar för ett kreditkort och drar in poäng hos SAS så kan man flyga business och betala för ekonomi. Och det är väldigt nära sanningen, så jag har stor sympati för kunder som inte förstår nyanserna.Klicka för att utvidga...
Det står ingenting om uppgradering och det står tydligt att det gäller för bonusresor.

Jag kan inte se något problem i formulering av texten.

SAS EuroBonus MasterCard skrev:Boka SAS Plus på bonusresor - betala endast för SAS Go. Med Fly Premium bokar du bonusresor och njuter vid en högra biljettklass både för dig och dina medresenärer.Klicka för att utvidga...

SAS EuroBonus MasterCard skrev:Boka bonusresa och njut av fördelarna med en högre serviceklass för både dig och dina medpassagerare. Du reser i SAS Plus eller SAS Business men betalar bara för SAS Go och får tillgång till Fast Track och SAS lounger i samband med din bonusresa.Klicka för att utvidga...
https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

nollbit skrev:Om många människor tror det är det väl så att SAS och MC bör se över sin kommunikation runt produkten?Klicka för att utvidga...
Jag tror snarare att folk behöver lära sig att faktiskt läsa den information som finns lätt tillgänglig för dem istället för att anta saker och ting.

Hello. Tänkte boka en resa åt svärmor i Plus och undrar om någon vet om jag kan boka + applicera rabatten utan att vara med som pax på samma bokning?

Brandten skrev:Hello. Tänkte boka en resa åt svärmor i Plus och undrar om någon vet om jag kan boka + applicera rabatten utan att vara med som pax på samma bokning?Klicka för att utvidga...
Inga problem.

screenshot20180104-05-bc-png.70974

Hei!

Har forstått at man må være tidlig ute for å få business-setene. Er det mulig å booke enveis biz-award med FlyPremium +330 dager, for så å booke om til FlyPremiumT/R når seter på returen blir sluppet?

Dr. Miles skrev:Ja, det verkar som att Fly Premium rabatten på Open jaw inom en geografisk zon fungerar (t ex Stockholm-New York // Chicago-Stockholm) medan på Open jaw mellan två geografiska zoner inte fungerar (t ex Stockholm-Hong Kong // Los Angeles-Stockholm).Klicka för att utvidga...

Om man vill boka en open-jaw biljett med Fly Premium, hur går man tillväga? Ringer man till vanliga kundtjänsten då? På hemsidan går det ju endast att göra genom att boka två enkelresor, men då blir ju poängåtgången en annan än en t/r..

Capa skrev:Om man vill boka en open-jaw biljett med Fly Premium, hur går man tillväga? Ringer man till vanliga kundtjänsten då? På hemsidan går det ju endast att göra genom att boka två enkelresor, men då blir ju poängåtgången en annan än en t/r..Klicka för att utvidga...

På hemsidan kan du välja "Annan resa" på förstasidan och boka som du vill:

upload_2018-1-21_11-21-14-png.72010

Hej,

vad räknas som "samlad poäng" för FlyPremium? Gäller också välkommenspoängen (AMEX eller MC Premium)? Köpt poäng? Poäng man få som kompensation från SAS?

Tack för hjälpen

Kaik skrev:Hej,vad räknas som "samlad poäng" för FlyPremium? Gäller också välkommenspoängen (AMEX eller MC Premium)? Köpt poäng? Poäng man få som kompensation från SAS?Tack för hjälpenKlicka för att utvidga...
Samtliga poäng räknas förutom "rena" statuspoäng som t ex dom 20.000 från Amex Elite.

Poäng överförda från annat konto räknas inte heller. Dock ska köpta poäng räknas.

Edit: Återbetalda poäng från avbokad resa ska heller inte räknas

Hej,

Ber om ursäkt om det redan varit uppe men kan man boka utresa och hemresa i olika bokningsklasser och fortfarande få fly premium rabatten?

Jag försöker boka t/r till Hong Kong där utresan bara finns i Go och Plus medans hemresan finns i Go, Plus och Business. Rabatten appliceras fint om jag väljer både ut och hemresa i Plus men den appliceras inte om jag väljer utresa i Plus och hemresan i Business.

Tack på förhand!

Back