Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Felet inträffar dock bara på interkontinentalrutter. Förmodligen för att det där finns tre klasser istället för två.

Tror säkert att ingen blir gladare än ansvariga på SAS om folk lägger 48 000 poäng (24 000 + 24 000) på en tur och retur i ekonomiklass till USA.

Jag tror att många bokar ekonomi. Dels för att de har för vana att ta det billigaste, dels för många aldrig kommer upp i de 100k som krävs. I den målgruppen som uppnått högsta fly premium-nivån ser förmodligen annorlunda ut... Och i vissa fall går det faktiskt att motivera 60k (säg 6000kr) för en flexibel biljett 11 månader bort...

Kan vid tillfälle göra en uppskattning av omsättningen på bonusbiljetter i ekonomi

Finns en bugg för tvåklassflygningar också. Enkel i Plus blir halva priset... Så två enkla inom Skandinavien blir 2*9000 och är alltså billigare än t/r som kostar 20k. Helt obegripligt att man inte har tester som fångar upp det här...

Finns en bugg för tvåklassflygningar också. Enkel i Plus blir halva priset... Så två enkla inom Skandinavien blir 2*9000 och är alltså billigare än t/r som kostar 20k. Helt obegripligt att man inte har tester som fångar upp det här...
Låter helt klart som att det bara är indierna som testat detta... :p

/ TT

En annan fördel med detta är, att man kan boka om eller avboka (och få poängen tillbaka) hemresan om man gör ändring/avbokning senast dagen innan hemresan.

Det blir värre.... Jag har bokat KLR-FAE för 9K och har 12k kvar på kontot. Kan dock inte boka hemresan eftersom det står att jag inte har tillräckligt med poäng... Priset som visas är 9k men de har alltså duplicerat koden för prisberäkning och validatorn tycker att det kostar 18k. Den här funktionen är nog inte helt färdig....

Det blir värre.... Jag har bokat KLR-FAE för 9K och har 12k kvar på kontot. Kan dock inte boka hemresan eftersom det står att jag inte har tillräckligt med poäng... Priset som visas är 9k men de har alltså duplicerat koden för prisberäkning och validatorn tycker att det kostar 18k. Den här funktionen är nog inte helt färdig....
Det påminner mig om 500 poäng rabatten som man fick när man betalade skatterna med SAS Diners Club kortet.

Sas.se 500 poäng extra när du bokar flyg & hotell | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Även om man hade tillräckligt många poäng för efter rabatten (t ex 19.500 poäng på kontot för en bonusresa som skulle kosta 20.000 poäng normalt), kunde man inte boka bonusresan ifall man inte hade ordinarie antal poäng för den bonusresan.

Toppen