Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Hm... Om jag räknar rätt har jag fått in strax över 200k de senaste 12 månaderna. Blir intressant att se vad som händer.

Kan någon förklara hur man faktiskt använder "Fly Premium". På saseurobonusmastercard.se står det:
  • Logga in på sas.se
  • Börja bokningen med att välja poäng – fortsätt som vanligt.
  • På sidan, där du väljer flyg, finns överst en länk till aktuella erbjudanden.
  • Klicka, välj Fly Premium och önskat flyg.
  • Din Fly Premium rabatt dras av automatiskt. Fortsätt boka som vanligt.
Jag ser ingen länk till "aktuella erbjudanden". Jag har testat flera olika flygresor inom Europa (jag har 62k poäng tjänade senaste 12 månaderna). Kan någon visa en screenshot?

PS: Ansökte att uppgradera mitt kort till premium igår. Blev beviljat direkt.

Kan någon förklara hur man faktiskt använder "Fly Premium". På saseurobonusmastercard.se står det:
  • Logga in på sas.se
  • Börja bokningen med att välja poäng – fortsätt som vanligt.
  • På sidan, där du väljer flyg, finns överst en länk till aktuella erbjudanden.
  • Klicka, välj Fly Premium och önskat flyg.
  • Din Fly Premium rabatt dras av automatiskt. Fortsätt boka som vanligt.
Jag ser ingen länk till "aktuella erbjudanden". Jag har testat flera olika flygresor inom Europa (jag har 62k poäng tjänade senaste 12 månaderna). Kan någon visa en screenshot?

PS: Ansökte att uppgradera mitt kort till premium igår. Blev beviljat direkt.

Länken lägger sig som en grå rad allra längst upp när du kommer till sidan där du väljer datum för awardresan.

Länken lägger sig som en grå rad allra längst upp när du kommer till sidan där du väljer datum för awardresan.

Det var faktiskt inte helt lätt att upptäcka först tycker jag. En liten banner högst upp på en rad där det går att klicka, sedan markerar man MC-rabatten.

Jag får ingen grå rad allra längst upp (se bifogat). Är utbudet väldigt begränsat? Jag har dock testat flera olika destinationer och datum..

Attachments

• screenshot-www.sas.se-2017-06-02-13-04-37.png
    screenshot-www.sas.se-2017-06-02-13-04-37.png
    172,3 KB · Visningar: 546
EuroBonus information - SAS
Q: On my statement online, all points earned up until May 12th are shown under “Flights”. Why don’t I see points earned on for example hotels?

A: All migrated data are compiled under “Flights”. Points earned from May 13th will be shown under each category.

Man ska alltså summera det som står under Flights med det som står under respektive kategori.

Fly Premium nivån beräknas månatligen per den sista dagen i månaden.

Är det någon som sett om detta fungerar? dvs. blivit upp eller nedgraderad senaste 2 dagarna.

Toppen