LasseFoppa
Medlem
Det verkar som att man numera bara får använda det en gång per år inrikes och i Skandinavien. Det är ju en klar försämring jämfört med obegränsat tidigare.
Det gäller ifall man inte har mer än 75000 EB i intjäning. Har man det så får man resa FlyPremium obegränsat inom Europa, vilket inrikes/Scandinavien de facto är. Men ja, det är kanske inte supertydligt.Det verkar som att man numera bara får använda det en gång per år inrikes och i Skandinavien. Det är ju en klar försämring jämfört med obegränsat tidigare.
Aha, då är det inga problem för egen del iaf. Andas ut..Det gäller ifall man inte har mer än 75000 EB i intjäning. Har man det så får man resa FlyPremium obegränsat inom Europa, vilket inrikes/Scandinavien de facto är. Men ja, det är kanske inte supertydligt.
Nej, gäller bara nya bokningarHm.. har en business bonus bokad till Milano i mars med fly premium. Lär inte komma upp i 75 000 poäng men det kanske inte påverkar redan bokade resor?
Nej och har du väl nått en nivå behåller du den dessutom i ett år.Hm.. har en business bonus bokad till Milano i mars med fly premium. Lär inte komma upp i 75 000 poäng men det kanske inte påverkar redan bokade resor?
Varför är det inte glasklart?I den löpande texten i mailet är det inte glasklart att business världen ingår fortsatt för 200k+. Antagligen har de bara formulerat sig fel men jag skulle gärna utesluta att det är en slamkrypare och läsa avtalsvillkoren när jag hinner. Har sett en tendens under hösten att business funnits om man bokar sas genom partner award/2-4-1 men inte fp för samma avgång så jag är lite misstänksam.
Håller med. Är det de facto +75000 som bara fått högre krav för framtiden eller kommr allt att justeras den dagen? Jag ska medge att jag inte läste allt så någon kanske vet bättre.Hmm, inte helt tydligt om jag som nyligen nått 50k nivån blir av med den förmånen den 1 december om jag inte ligger över 75k vid den tidpunkten?
Kanske inte tydligt men jag är 100% säker att så inte är fallet. Du har ju alltid förmånen du har uppnåt i 12 månader framåt. Och det har du betalat din kortavgift för. Så om du den 29 november har Fly Premium Europa tills minst 1 november 2026, så kommer denna nivå inte plötsligt försvinner den 1 december med omedelbar verkan. Då skulle SAS MC bryter mot avtalet du ingick med dem.Hmm, inte helt tydligt om jag som nyligen nått 50k nivån blir av med den förmånen den 1 december om jag inte ligger över 75k vid den tidpunkten?