Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Märkte det. Fanns till New York och Chicago enbart. Kändes sådär
Och du tror att det ska finnas en uppsjö av biljetter såg här nära inpå? Sport och påsklov är 2 av de största resperioderna på året, då strösslar inte sas med bonusolatser och de få som släpps bokas generellt inom ett dygn efter att de släppts.

Vill du åka med flypremium ska du nog vara glad om det finns något att boka över huvud taget nu för dessa tidpunkter på året. Du är mer än 6 månader sen att göra en sån bokning och ha valmöjligheter.

Men ändras även Fly Premium nivån då?

Jag blev uppgraderad direkt när jag passerat nivån, det var ett halvår efter de lanserat kortet.

Jag har precis ramlat ner under 200k men hoppas det ramlar in poäng om några veckor
så att jag kommer upp över gränsen igen, återkommer om detta...

Kan bekräfta att jag blev uppgraderad omedelbart när jag passerade 200k igen....

Hej,

kanske en dum fråga..

Om jag har 50k+ i EB poäng och då har obegränsat inom Europa, när jag bokar en resa som vi säger kostar tot 30k poäng. Då dras dessa från mina eurobonus poäng så att jag således är nere på 20k? Men kan jag fortsätta boka inom Europa om jag flyger till ett ställe där det då kostar 20k poäng tex? Och då flyga plus men betala för go?

Hej,

kanske en dum fråga..

Om jag har 50k+ i EB poäng och då har obegränsat inom Europa, när jag bokar en resa som vi säger kostar tot 30k poäng. Då dras dessa från mina eurobonus poäng så att jag således är nere på 20k? Men kan jag fortsätta boka inom Europa om jag flyger till ett ställe där det då kostar 20k poäng tex? Och då flyga plus men betala för go?
Din fly premium nivå baseras på totalt intjänade EB poäng de senaste 12 månaderna. Att du bokar en resa på 30K påverkar fortfarande inte vad du tjänat in de senaste 12 månaderna. Så ja, har du tjänat in 50K så spelar det ingen roll om du använder 30K. Din nivå du uppnått håller i 12 månader från att du uppnått din nivå.

Din fly premium nivå baseras på totalt intjänade EB poäng de senaste 12 månaderna.
Det är mer generöst än så. Så fort man råkar hamna under sin föregående Fly Premium nivå, baserat på Eurobonus-intjäning under de senaste 12 månaderna, så får man behålla den högre nivån i ytterligare 12 månader. Under denna 12-månaders "grace period" har man så klart chansen att komma över gränsen för den högre nivån igen och på så sätt nollställa 12-månaders "grace perioden".

Jag ser nu att jag är 1500 poäng ifrån en gräns. Vilka alternativ har jag för att få in poäng snabbt?
Tänker mig att det jag handlar för hamnar på februari månad?

Åker till NY den 17 Jan, trillar poängen från flygningen in direkt efter avslutad resa?

Jag ser nu att jag är 1500 poäng ifrån en gräns. Vilka alternativ har jag för att få in poäng snabbt?
Tänker mig att det jag handlar för hamnar på februari månad?

Åker till NY den 17 Jan, trillar poängen från flygningen in direkt efter avslutad resa?
Ja poäng från flygresor brukar komma in samtidigt som dom kommer in på ditt EB konto

Toppen