Senaste nytt

Flixtrain till Sverige 2020, på våra tre främst trafikerade linjer

hco

Medlem
Hur är Flixtrains temperatur på vintern? Läser att det är varmt på sommaren (utan AC?). Dom har väl ändå värme på vintern? Eller ska man packa ullunderställ? :p

Tänker på rutten Stockholm - Göteborg i december.
 

Rickard_O

Medlem
Hur är Flixtrains temperatur på vintern? Läser att det är varmt på sommaren (utan AC?). Dom har väl ändå värme på vintern? Eller ska man packa ullunderställ? :p

Tänker på rutten Stockholm - Göteborg i december.
Dom har värme, fick be konduktören att stänga av elementen till Göteborg för ett par veckor sen.
Men hade varit 0 gradigt på natten så han tyckte han va snäll som hade satt på dom, och det höll jag med om! Han va så snäll och stängde av efter jag sa till sen va temperaturen perfekt!
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Dom har värme, fick be konduktören att stänga av elementen till Göteborg för ett par veckor sen.
Men hade varit 0 gradigt på natten så han tyckte han va snäll som hade satt på dom, och det höll jag med om! Han va så snäll och stängde av efter jag sa till sen va temperaturen perfekt!
Bra! =)

Det bli premiär för Flixtrain för undertecknad.
 

Anders5

Medlem
Säg den glädje som varar,,
FLIXTRAIN pausar all trafix i Sverige och flyttar kapaciteten till Tyskland
I Sverige kommer de att satsa mer på busstrafiken.
Källa Dagens Industri
Pressmeddelandet: https://www.mynewsdesk.com/se/flixbus/news/flixtrain-pausar-verksamheten-i-sverige-482680

Det är väl brist på begagnade vagnar tills Flixtrain eller någon annan köper nya
 

hco

Medlem
Säg den glädje som varar,,
FLIXTRAIN pausar all trafix i Sverige och flyttar kapaciteten till Tyskland
I Sverige kommer de att satsa mer på busstrafiken.
Källa Dagens Industri
Oj trist. När jag planerade att åka i höstas blev avgången inställd så jag fick aldrig testa.
 

Fredrik

Medlem
Trist att det inte funkar för dem men det gör att jag tror att det inte riktigt finns rum för fler bolag än 2 på rutten.
 

jsn

Medlem
De lovar återbetala pengarna till de som redan köpt biljetter - så vänligt... Det minsta de kunde göra är ju att boka om resenärerna till motsvarande resor med andra tågbolag, priserna bör ju ha gått upp sedan kunderna bokade sina biljetter.
Det är ett elände när bolag hux flux slutar med sina åtaganden mitt under pågående tidtabell, det borde finnas ett ekonomiskt incitament att fortsätta köra iaf fram till nästa tidtabellsändring.
 

Anders5

Medlem
De lovar återbetala pengarna till de som redan köpt biljetter - så vänligt... Det minsta de kunde göra är ju att boka om resenärerna till motsvarande resor med andra tågbolag, priserna bör ju ha gått upp sedan kunderna bokade sina biljetter.
Det är ett elände när bolag hux flux slutar med sina åtaganden mitt under pågående tidtabell, det borde finnas ett ekonomiskt incitament att fortsätta köra iaf fram till nästa tidtabellsändring.
När gick sista tåget? För ett halvår sen? Jag tror inte inte de sålt biljetter på senaste tiden. Kanske inte ens finns några biljetter sålda och texten är där bara för att slippa frågan.
 

airac

Medlem
De lovar återbetala pengarna till de som redan köpt biljetter - så vänligt... Det minsta de kunde göra är ju att boka om resenärerna till motsvarande resor med andra tågbolag, priserna bör ju ha gått upp sedan kunderna bokade sina biljetter.
Det är ett elände när bolag hux flux slutar med sina åtaganden mitt under pågående tidtabell, det borde finnas ett ekonomiskt incitament att fortsätta köra iaf fram till nästa tidtabellsändring.
Finns ju en EU förordning för tågresor också likt 261 för flyg, om jag minns väl så ger den rätt till ombokning till liknande resa när tåget ställs in.
 
Toppen