Senaste nytt

First eller Business class på British Airways

Vilket i sin tur leder till att man måste banta servicen ännu mer :(

Därav en anledning (tror jag) att AA intercontinental F serverar i stort sett samma mat som i C. Skulle tippa att 6 av 8 platser i snitt är uppgraderingsplatser (inklusive jag). Det motiverar inte några enorma investeringar i maten tyvärr.

Min uppfattning är att eftersom BA är väldigt fokuserade på Nordamerika, och har väldigt mycket CORPORATE DEALS så fylls kabinen av betalande kunder, dock med specialpriser.

Men det är också en annan femma att fylla 14 stolar mot 8 som t.ex. LH och LX.

Men hur många corporate deals gäller verkligen i F? Majoriteten lär väl ändå beröra C-klass?

Håller med om att det borde vara avsevärt lättare att fylla 8 än 14-16 stolar och förstår (även om jag inte tycker om) AAs beslut att banta F-sektionen från 15 till 8 stolar i deras nya 77W.

Jag måste erkänna att jag föredrar 64K över 64A, men det är nog något som är högst personligt. Jag kan inte direkt påstå att det är någon större faktiskt skillnad på sätena.
Håller med även denna gång.

64K har en större och djupara windowsill locker, perfekt till min gearslinger. Dessutom inbillar jag mig att placeringen av fotstödet skiljer sig åt något.

Johan

Jag kommer med största sannolikhet boka som ovan dvs GOT-LHR med BA, med övernattning LHR, sedan LHR-MIA-MCO med AA allt i business. Återresa MCO-MIA med AA och MIA-LHR i first. LHR-GOT BA business. Det innebär visserligen en övernattning i LHR.
Fråga. Accepterar BA "on hold", dvs boka men betala biljetten senare. I så fall hur länge?

Toppen