Senaste nytt

First eller Business class på British Airways

Jag skulle aldrig betala för Förstaklass på BA med pengar, men det hade jag (och har) gjort med Lufthansa och Swiss.

Där är du ju lite väl hård mot BA. ;) Jag köpte BA First som kostade 3.000kr mer än business. Mellan LHR och SFO är det rätt okej tycker jag. Men sen, jag skulle aldrig köpa First om det inte var till kampanjpris oavsett. I min bok är det ju aldrig värt 50.000+.

Om ni åker Gatwick- Orlando direkt är jag osäker på om det finns First, det brukar vara en 777:a utan First på denna sträcka. Så ska ni åka First blir det antagligen via Miami och ett extra byte-

Tack för alla svar. Jag kommer att kolla priset på detta och se om det kommer några specials. Men vi kommer nog att göra First via MIA, det finns faktiskt en BA flight med First på denna route. Har aldrig experienced First on BA och vill gärna testa detta. Hemvägen blir i så fall MCO-LGW i business, pga längre "sovtid"

Har aldrig experienced First on BA och vill gärna testa detta.

Det är sådant man har Avois till :)

BA är helt OK, men jag vet inte varför jag skulle betala mer för 1A/K än 64A/K faktiskt. Kommer säkert att uppgradera med Avios fler gånger, men att betala för det, nja. Just my $0.02...

Jag håller med agehall om att plats 64A på en jumbojet är nästan nog så bra som att åka i First. Oavsett hoppas jag att ni får en fantastisk resa!

Jag måste erkänna att jag föredrar 64K över 64A, men det är nog något som är högst personligt. Jag kan inte direkt påstå att det är någon större faktiskt skillnad på sätena.

Toppen