Senaste nytt

First Class Upplevelse med eurobonuspoäng.

davaer

Ny medlem
Hej.
Är helt ny här på forumet och har aldrig åkt businessclass eller first class.
Nu har jag cirka 250.000 EB poäng och vill ha den optimala first upplevelsen i luften och på flygplatsen.

Som jag förstått kan man inte söka själv som amatör på sas hemsidor efter first resor, och jag vill inte direkt ringa dem och fråga om dom har någon resa dom kan rekommendera :D

Därför rådfrågar jag här nu om hjälp!

1. Varifrån vill du börja din resa? Helst Sthlm eller Oslo. Men funkar från hela europa
  2. Var är din destination? Spelar ingen roll
  3. När vill/behöver du resa ut? Spelar ingen roll
  4. När vill/behöver du komma hem? Spelar ingen roll
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 10-25dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2st med amex 2-4 kupong.
  7. I vilken kabinklass? First möjligen businessclass
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men måste gå att boka med Eurobonuspoäng.
  9. Vad är din budget? (per person) Spelar ingen roll
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och på flygplatsen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? vill gärna ha multipla stopp
Bestämmer i stort sett min egen tid så kan åka o komma hem närsomhelst.

Är helt ok om några resor inte är first utan businessclass. Men vill iaf. ha en longflight med first :)

Vet inte om det är ok med belöningar på forumet, men är det det så kan jag ta en SAS Amex premium invite eller en valfri donation / liknande till bästa förslaget :)

Tack på förhand

Hej, jag var också ny på detta och bokade nyligen min första business class resa och använde 2-4-1 voucher.
Redan tillbaka från resan :)
Du kan logga in på sas.se och söka på sas award finder resa eller star alliance bonus resor, välj sedan var ifrån du ska flyga och till vilken destination, antal personer som skall flyga och sedan välj datum för avgång och hemresa. Du ser även hur många eurobonus poäng som du ska betala och vilken klass du vill flyga med.
Lycka till!

Välkommen hit! Lufthansa First är en pärla, till Mexico City får du lång restid och bra tider med stopp på First Class Terminal i Frankfurt. Nackdelen är att man kan boka tidigast 14 dagar innan så resan blir i det kortare intervallet.

Det finns två poängplatser i Lufthansa First FRA-MEX nu på lördag 17/8 med tidig anslutning i Lufthansa business från Stockholm som ger några timmar på FCT. Hemresa i Lufthansa First via München 26/8 och sedan vidare med business class till Stockholm.

I Mexiko finns det mycket kul att göra, ni hinner en tur med Tequilatåget i Guadalajara...

Då LH First ibland kan vara svåra att finna så rekommenderar jag TG First via CDG/LHR/FRA till BKK och en eventuell vidare resa i F eller C med TG eller annat asiatiskt bolag.

Många på BC dissar TG F, men för mig har det varit en fantastisk upplevelse varje gång, vilket det inte varit med europeiska bolag.

Hej.
Är helt ny här på forumet och har aldrig åkt businessclass eller first class.
Nu har jag cirka 250.000 EuroBonus poäng och vill ha den optimala first upplevelsen i luften och på flygplatsen.

Välkommen till forumet!

Därför rådfrågar jag här nu om hjälp!

Du kan söka på andra flygbolags sidor, använda expertflyer (Till viss del) eller exempelvis skaffa ett konto hos Awardfares.com för att få en smidigt översikt av vad som finns tillgängligt i Business eller First på de datum som passa dig.

Eftersom du är så extremt öppen med både datum och tid, så kan jag personligen tycka att det är svårt att "hjälpa" dig. Därför är min rekommendation att du själv söker lite på någon av ovan sidor.

Lycka till!

Vet inte om det är ok med belöningar på forumet, men är det det så kan jag ta en SAS Amex premium invite eller en valfri donation / liknande till bästa förslaget :)
Vi tillåter bara värvning via forumet av de 5 som är uppsatta som värvare denna månad. Kanske någon av dom som kommer vara lite extra hjälpsam nu...

/Moderator

Den rekommendationen har tyvärr passerat sitt bäst före, sedan Mars/April så släpper Thai inte F som de gjorde förr... ett par veckor fram i tiden går att hitta.

Ja, tyvärr är det ju så. Just nu är detta all Thai F som finns från Europa till Bangkok för två personer.

Skärmavbild 2019-08-15 kl. 08.28.08.png

M.a.o enbart 5 dagar framåt...

Jag skulle säga att det mesta kan du hitta på Uniteds hemsida och söka award där, dock inte Singapore First, där måste du prata med Tallinn.

Asien är det som är bäst om du vill testa mycket First och Kina är lättast att hitta med Lufthansa First som borde vara vad du nyttjar från Europa.

FRA-PEK Lufthansa First
PEK-SIN Singapore First
Från Singapore kan du åka till Bali i Business eller Jakarta i First.

Hemresa så tar du först business till Bangkok med Thai Airways eller Singapore Airlines.
BKK-CDG/LHR/FRA Thai First (har inte koll vilka rutter som har kvar First nu).

Alternativt om du åker till Tokyo från Peking, från Tokyo eller Osaka finns det en daglig avgång med Thai First till Bangkok, och sen vidare till Europa med Thai First.

Har inte tittat tillgänglighet men det brukar vara rätt gott om awards på dessa flighter.

Eftersom du verkar ha stor frihet att åka lite när du vill så kanske en spontanresa till Tokyo med Lufthansa i första klass lockar? Avresa från Frankfurt imorgon klockan 18:10. Om du tar SAS morgonplan kl 9:00 till Frankfurt så är du framme 11:15 och kan spendera 7 timmar i First Class terminal. Hemresa 10 dagar senare från Tokyo. Även det i första klass!

Berättade för Fru-Samosaguas och Mini-Samosaguas att det fanns tre platser i första klass för att resa till Tokyo imorgon och hade jag varit lite påstridig tror jag vi hade tagit biljetterna ;)

Toppen