Senaste nytt

[First class] Stockholm - Bombay T/R, Ethiad apartments, från SEK 23 835 inkl. skatter

agehall

Medlem
Ngn som hittar till Seoul med stopp i LON? Har kollat lite i Jan/Feb/Mar med bara via DUS och TXL
Det är konstigt. Det ser inte alls svårt ut när man tittar på reglerna och routingregler men det är inte trivialt att få till det på Matrix.

Jag har testat att tvinga fram denna fare och det ger inga träffar, så jag misstänker att man får ringa in och boka. Det borde ge ungefär samma pris men lite högre skatter/avgifter eftersom man inte bara har layover i LON.
 

Dr. Miles

Expert
Ngn som hittar till Seoul med stopp i LON? Har kollat lite i Jan/Feb/Mar med bara via DUS och TXL
Det är konstigt. Det ser inte alls svårt ut när man tittar på reglerna och routingregler men det är inte trivialt att få till det på Matrix.

Jag har testat att tvinga fram denna fare och det ger inga träffar, så jag misstänker att man får ringa in och boka. Det borde ge ungefär samma pris men lite högre skatter/avgifter eftersom man inte bara har layover i LON.
Om det går att prissätta på Etihad Airways webbisda vet jag inte men det går definitivt att prissätta routing via London på ITA Matrix.

Screenshot20161218 02 EY.png
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles - kan du även få till det med stopover i London? Jag får inte det att fungera även om jag kan få fram en resplan utan stopover...
När du söker som följande får du inget svar:

Sökningssegment 1: Stockholm->London
Sökningssegment 2: London->Seoul
Sökningssegment 3: Seoul->Stockholm
Däremot om du söker som nedan, får du sökningsresultat med stopover i London. (detta exempel är stopover i London på utresan)

Sökningssegment 1: Stockholm->Abu Dhabi (jag använde kommandot [ lhr / f ey..RPR4MSE ;minconnect 2400 ] i advanced routing code)
Sökningssegment 2: Abu Dhabi->Seoul
Sökningssegment 3: Seoul->Stockholm

Screenshot20161218 03 EY.png
 
Toppen