Senaste nytt

[First class] Stockholm - Bombay T/R, Ethiad apartments, från SEK 23 835 inkl. skatter

Har någon testat Etihads First Apartment (på A380) och First Suite (på 787-9)? Jag funderar på att boka om ena vägen via Zurich för att på så sätt få testa 787-9 utöver A380 och A340.

Jag har flugit dreamlinern på just den sträckan i First Suite. Var mycket nöjd. Läs mina intryck här (scrolla ner "en bit".): Flying Reimagined - Lever Etihad upp till sitt motto? (Business/First Class) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

3 dagar.

Kod:
MINIMUM STAY

TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO EARLIER
   THAN 3 DAYS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
Tack så mycket! Skall försöka knåpa ihop något här, den är lite svår att få fram på Matrix har jag förstått, fungerar inte på multi city för min del. Men det löser sig nog :)

upload_2016-12-19_18-42-9.png

Om jag bokar denna deal och krediterar Eurobonus får jag då poäng enligt följande?
ARN-LHR (D) ETHIAD (flygs av SAS):
911 miles x 175% = ca 1595 Eurobonus
LHR-AUH (R) ETIHAD:
3432 miles x 250% = 8580 Eurobonus
AUH-ICN (R) ETHIAD:
4256 miles = 0 Eurobonus

+ motsvarande på returen... dvs totalt ca 20350 Eurobonus, eller räknar jag fel?

Visa bifogad bild 59283
Om jag bokar denna deal och krediterar Eurobonus får jag då poäng enligt följande?
ARN-LHR (D) ETHIAD (flygs av SAS):
911 miles x 175% = ca 1595 Eurobonus
LHR-AUH (R) ETIHAD:
3432 miles x 250% = 8580 Eurobonus
AUH-ICN (R) ETHIAD:
4256 miles = 0 Eurobonus

+ motsvarande på returen... dvs totalt ca 20350 Eurobonus, eller räknar jag fel?
På första sträckan som flygs av SAS räknas nog som SAS flight därför får du en fast summa av poäng på den sträckan.

Om det räknas som SAS D klass eller ej vet jag inte men om det är så, får du 2.000 poäng per sträcka mellan Stockholm-London plus eventuell statusbonus som EuroBonus Gold eller högre.

SAS points charts - SAS

Toppen