Senaste nytt

First Class Lufthansa till USA - Award resa

F till Montreal från Munchen går bra att kombinera med ~4h i FCT. Första kärran från ARN på morgonen till FRA, sedan ~4h i FCT, därefter lunchplanet till MUC, ca 2h i FCL, sedan avresa mot Montreal. Utgår du från CPH finns säkert ansluting till FRA också.

Uppskattar verkligen alla idéer. Behöver dock in i USA men kan naturligtvis tänka mig att flyga in till Canada och sedan vidare till USA. Allt detta går att göra på en 2-4-1. Just nu lutar det åt att slutdestination i USA ska bli Columbus. Har tänk kolla en kompis son i NHL.

ARN/CPH-FRA-MUC-YVR-USA är ett annat alternativ med Lufthansa First mellan MUC och YVR.
En utmärkt idé om ändamålet är att maximera F. I mitt fall är ändamålet att plocka upp ett paket i USA men samtidigt få pröva F. Av den anledningen är västkusten ett för tidsödande alternativ. Hursomhelst så uppskattar jag all upptänkliga idéer då man blivit gammal & gaggig och därmed säker missar bra möjligheter.

Just nu tittar jag på BOS, CLT, DTW, EWR, IAD, JFK, ORD,YUL & YYZ. Med tanke på så många destinationer och flexibilitet i datum så tror jag inte det blir allför svårt. Försöker som sagt få ihop något till Columbus för att kolla NHL.

Jag är precis uppe vid 150 K poäng och har en 2-4-1, jag är sugen på LA, bor i London, någon som har några tips på hur jag borde lägga upp resan, är det svårt att få tag i biljetter på Lufthansa F till den amerikanska västusten? vill ju gäääärna uppleva FCT.

Några andra bra F upplevelser som man kan boka i väntan på att Lufthansa släpper sina first biljetter?

Alla Ideer uppskattas!

Jag är precis uppe vid 150 K poäng och har en 2-4-1, jag är sugen på LA, bor i London, någon som har några tips på hur jag borde lägga upp resan, är det svårt att få tag i biljetter på Lufthansa F till den amerikanska västusten? vill ju gäääärna uppleva FCT.

Några andra bra F upplevelser som man kan boka i väntan på att Lufthansa släpper sina first biljetter?

Alla Ideer uppskattas!
Att hitta Lufthansa First direkt till Los Angeles eller San Francisco från Frankfurt är väldigt svårt, några enstaka platser kan dyka upp ibland. Från München har jag sett lite bättre tillgänglighet men den är fortfarande väldigt låg.
Om jag var du skulle jag sikta in mig på att resa Lufthansa First till valfri destination i USA och sedan koppla på en United First inrikes i USA, eller om du kanske kan få till Lufthansa First till Mexico City och flyga där ifrån till Los Angeles.

Till USA har du inga bra First-upplevelser i dagsläget förutom Lufthansa (om du inte reser från Asien). Ena alternativet är United och det har inte rapporterats vara någon höjdare i jämförelse.

Toppen