Senaste nytt

First Class Lufthansa till USA - Award resa

Att hitta Lufthansa First direkt till Los Angeles eller San Francisco från Frankfurt är väldigt svårt, några enstaka platser kan dyka upp ibland. Från München har jag sett lite bättre tillgänglighet men den är fortfarande väldigt låg.
Om jag var du skulle jag sikta in mig på att resa Lufthansa First till valfri destination i USA och sedan koppla på en United First inrikes i USA, eller om du kanske kan få till Lufthansa First till Mexico City och flyga där ifrån till Los Angeles.

Till USA har du inga bra First-upplevelser i dagsläget förutom Lufthansa (om du inte reser från Asien). Ena alternativet är United och det har inte rapporterats vara någon höjdare i jämförelse.

För att öka chanserna att hitta LH F så skulle jag kunna tänka mig att flyga vart som helst i Nord och Central Amerika, jag utgår som sagt från London men vill ju gärna komma iväg från Frankfurt för att få uppleva deras First Class på marken där. Hur skulle du rekommendera mig att nu boka och sedan hoppas på uppgradering 2 veckor innan? Detta är som sagt första gången jag kommer boka en sådan här resa och vill verkligen få till något som ger mig många timmar av F uppe i luften. Tack för all hjälp! Väldigt uppskattat!

Är det större chans att hitta en F biljett ifall man skulle sikta in sig på Cap Verde/Seychellerna?

För att öka chanserna att hitta LH F så skulle jag kunna tänka mig att flyga vart som helst i Nord och Central Amerika, jag utgår som sagt från London men vill ju gärna komma iväg från Frankfurt för att få uppleva deras First Class på marken där. Hur skulle du rekommendera mig att nu boka och sedan hoppas på uppgradering 2 veckor innan? Detta är som sagt första gången jag kommer boka en sådan här resa och vill verkligen få till något som ger mig många timmar av F uppe i luften. Tack för all hjälp! Väldigt uppskattat!

Är det större chans att hitta en F biljett ifall man skulle sikta in sig på Cap Verde/Seychellerna?
Östkusten i USA, Haneda och Seoul är några av de enklaste att hitta Lufthansa F till. Titta redan nu vad som finns 14 dagar framåt på Hej destinationer för att ge dig ett hum om var du kan åka. Boka sedan något i Business redan nu som är ok och passar in på de ställen du hittar tillgänglighet på nu.

Östkusten i USA, Haneda och Seoul är några av de enklaste att hitta Lufthansa F till. Titta redan nu vad som finns 14 dagar framåt på Hej destinationer för att ge dig ett hum om var du kan åka. Boka sedan något i Business redan nu som är ok och passar in på de ställen du hittar tillgänglighet på nu.

Här kommer en nybörjarfråga:
Vad är anledningen till att man ska boka en biljett i business lite längre i förväg och sen försöka att boka om den till first när det närmar sig avgång? Jag förstår att detta kan vara ett sätt att försäkra sig om att resan blir av även om det inte skulle finnas några platser i first när det är två veckor kvar (och Lufthansa släpper sina award-biljetter i first). Men om mina alternativ är att flyga first eller inte flyga alls, finns det då någon anledning för mig att först boka business-biljetter för att sedan boka om dem till first. Skulle detta till exempel göra att mina chanser att få det first-biljett skulle öka? Eller finns det någon annan anledning varför folk verkar göra en bokning för att sedan boka om den när det närmar sig?
Jag hoppas att min fråga är begriplig.

Vad är anledningen till att man ska boka en biljett i business lite längre i förväg och sen försöka att boka om den till first när det närmar sig avgång? Jag förstår att detta kan vara ett sätt att försäkra sig om att resan blir av även om det inte skulle finnas några platser i first när det är två veckor kvar (och Lufthansa släpper sina award-biljetter i first). Men om mina alternativ är att flyga first eller inte flyga alls, finns det då någon anledning för mig att först boka business-biljetter för att sedan boka om dem till first. Skulle detta till exempel göra att mina chanser att få det first-biljett skulle öka? Eller finns det någon annan anledning varför folk verkar göra en bokning för att sedan boka om den när det närmar sig?
Det är för att säkra upp flighterna kopplade till din First-resa. Du behöver troligtvis en resa från Norden till Tyskland om du ska flyga Lufthansa First, dessa platser kan ta slut 14 veckor innan avresa. Även inrikes USA kan det vissa tider på året vara dåligt med platser på populära linjer, då är det bra att ha säkrat upp något. Även flighter i Asien kan bokas upp i förväg, du kanske hittar Business till Tokyo och sen First till Singapore. Boka då detta och hoppas sedan på att flighten till Tokyo får tillgänglighet 14 dagar innan med Lufthansa.

Det är helt avgiftsfritt att avboka en resa så man förlorar inga pengar på att göra på detta sätt.
Om det är ett krav att resan ska vara i First med Lufthansa är det bara avboka allt om det alternativet inte dyker upp.

Nej det är för att resan ska bli av man bokar business. Man har ju ofta hotellbokningar och de är inte alltid avbokningsbara alternativt har man en anledning att åka dit man vill åka :)

Toppen