Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Är det här en av de bättre om inte den bästa möjligheten för att göra en TP (tier points)-run?

Jag har lägsta statusen hos BAEC och skulle inte ha något emot att snabbt komma upp till silver eller helst guldnivå. Är det någon som har tagit fram en rutt som verkligen går att boka med denna deal och samtidigt få minst 600 TP och ännu hellre 1,500 TP? Jag är alltså inte ute för att optimera antalet intjänade Avios utan TP, för det är status jag skulle vilja ha.

Inte helt omöjligt att jag hade hakat på detta, men eftersom jag är ny får jag helt enkelt se till att gå på något bc-möte snart så jag kan charma er!

Tack agehall!
Bra, då vet jag ungefär var jag kan lägga ribban om jag kör på denna deal och skulle jag vilja ha guld så får jag väl kombinera med ytterligare någon resa.
Det dumma med BAEC jämfört med M&M är att man bara har statusen under ett år förutom året man tjänar in den. Hos M&M har man ju statusen ett år längre. Därför måste man väl se till så att man får en optimal tajming så att man kan ha den högre BAEC statusen så länge som möljligt (max nästan 2 år).

BAEC har precis som Flying Blue soft landing, fixar du guld har du minst silver nästa år oavsett om du kvalificerar för det.
Så om man ser på de viktigaste förmånderna, loungetillgång och 100% bonus, så har du status i två.

Jag vet inte vem av mig och Concorde som pratar mest, men jag är rätt säker på att vi båda kräver tåliga medpassagerare - de lär inte få det lätt! :)

Äh, det är lugnt... Tålig som få!
Får jag bara mina Bloody Marys så är det inget som hetsar upp mig.

Skulle behöva lite input från forumet ang denna deal.
Min tanke var att göra tre semestrar av detta.

Biljett 1: Star Award ARN-CMB hem SIN-ARN (140k EB-poäng + skatt ca 3000 kr)
Biljett 2: F-deal betald CMB-LAX-CMB (ca. 34 000 kr)
Biljett 3: Betald biljett LHR-ARN-LHR (ca. 2000 kr BA eller SK)
Biljett 4: Betald biljett LHR-ARN-LHR (ca. 2000 kr BA eller SK)
Billjett 5: Betald biljett CMB-SIN (ca. 1600 kr med EK i Y eller 2700kr med UL i C)

Resplan (exempeldatum):

Semester 1 (Sri Lanka)
1/1 ARN-CMB (Biljett1)
13/1 CMB-LHR (Biljett2)
13/1 LHR-ARN (Biljett3)

Semester 2 (Los Angeles)
1/6 ARN-LHR (Biljett3)
1/6 LHR-LAX (Biljett2)
13/6 LAX-LHR (Biljett2)
13/6 LHR-ARN (Biljett4)

Semester 3 (Singapore)
1/11 ARN-LHR (Biljett4)
1/11 LHR-CMB (Biljett2)
1/11 CMB-SIN (Biljett5)
13/11 SIN-ARN (Biljett1)

Om jag har tänkt rätt så borde man kunna fixa ett ganska bra upplägg för ca. 44 000 kr + 140k EB-poäng. Man får självklart lägga lite marginal på datumen och anslutningsflyg mellan olika biljetter så man inte missar det ena för att det andra är försenat.
Frågan är kan man ta lång stop over i LHR i båda riktningarna?
Kan man boka open jaw på en Star Award med EB-poäng?
Är man galen om man försöker pussla ihop detta?
Har kollat mycket på ITA Matrix och det finns möjlighet att testa en massa roliga alternativ med många roliga flygbolag.

All input tas emot tacksamt :)

Last edited:
Du kan stoppa over i London med mot en penalty. Ca 200GBP skulle jag tro.
AA flight nummer över Atlanten men går bra som BA metal.

Toppen