Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Är det här en av de bättre om inte den bästa möjligheten för att göra en TP (tier points)-run?

Jag har lägsta statusen hos BAEC och skulle inte ha något emot att snabbt komma upp till silver eller helst guldnivå. Är det någon som har tagit fram en rutt som verkligen går att boka med denna deal och samtidigt få minst 600 TP och ännu hellre 1,500 TP? Jag är alltså inte ute för att optimera antalet intjänade Avios utan TP, för det är status jag skulle vilja ha.

Tyvärr har jag 0 framförhållning till oktober :cool: Men tanken är att i oktober resa till Colorado då jag och mina vänner markerar 20 år sedan vi började plugga (på livets skola) i augusti, 1993...

Sedan håller jag och Sakoz på att ringa förbi varandra på denna:
http://www.businessclass.se/flygbil...an-airlines-fran-17-500-sek-inkl-skatter.html

Måste bokas innan midnatt...

Perfekt ju, du kan ju ta stop-over i DEN på vägen till LAX (som är sista stop på CMB run) alt så tar du Denver på vägen tillbaka.
Jag måste vara i YVR 5 oktober.

Jag skulle ju inte haft något emot att hänga på två ikoner som Concorde och agehall på en galen TP-run som denna!
Hade varit vansinnigt kul och dessutom hade jag säkert kunnat rädda Concorde från agehalls snack då jag säker hade sugit åt mig alla anekdoter och allt annat flygprat som en svamp...

Jag vet inte vem av mig och Concorde som pratar mest, men jag är rätt säker på att vi båda kräver tåliga medpassagerare - de lär inte få det lätt! :)

Är det här en av de bättre om inte den bästa möjligheten för att göra en TP (tier points)-run?

Jag har lägsta statusen hos BAEC och skulle inte ha något emot att snabbt komma upp till silver eller helst guldnivå. Är det någon som har tagit fram en rutt som verkligen går att boka med denna deal och samtidigt få minst 600 TP och ännu hellre 1,500 TP? Jag är alltså inte ute för att optimera antalet intjänade Avios utan TP, för det är status jag skulle vilja ha.

Är det verkligen ingen som något konkret att bidraga med? Skulle verkligen uppskattas av mig.

Swiss, det finns fler likvärdiga rutter, men jag har inte sett någon fare som man kan få så mycket mer än runt 1200 TP med för det här priset. CMB är en av de enklare att använda.

En annan, som var enklare, var ju den som nyligen fanns till HNL. Du kunde åka BRU-HNL ToR för 18kkr och få 1200 TP.

Tack agehall!
Bra, då vet jag ungefär var jag kan lägga ribban om jag kör på denna deal och skulle jag vilja ha guld så får jag väl kombinera med ytterligare någon resa.
Det dumma med BAEC jämfört med M&M är att man bara har statusen under ett år förutom året man tjänar in den. Hos M&M har man ju statusen ett år längre. Därför måste man väl se till så att man får en optimal tajming så att man kan ha den högre BAEC statusen så länge som möljligt (max nästan 2 år).

Toppen