Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Tack för tipset. Har ännu inte bokat resan ännu. De blir väl att ringa Emirates imorgon eller tisdag troligast och lösa de här. För visst måste väl ändå de bli samma pris på routen jag hittar på mrjet.se som hos dom? Även om dom väljer att bara visa snabbaste vägen ?

Men redan när man når guld får man 50% mer miles oavsett bokningsklass så lär inte va svårt att hålla kvar nivån om man tar en semester i C-klass någonstans.

Självklart kan Emirates hjälpa dig att boka detta via telefon men är dessurom helt säker på att du kan göra det på Emirates.com då de till skillnad från många flygbolag har en fungerande hemsida.

Glöm inte bort att du även enkelt kan uppgradera åtminstone en av dina kommande C resor till F med dina fint förvärvade miles:)

Last edited:
Hej, jag är ny i gänget. Undrar vad menas med att köpa poänger? Har någon tips om resa Arn - cancun runt nyår. Busin. C.?

Hej, jag är ny i gänget. Undrar vad menas med att köpa poänger? Har någon tips om resa Arn - cancun runt nyår. Busin. C.?

Välkommen Zfarnor!

De miles (poäng) du normalt tjänar in när du flyger går hos de flesta flygprogram (som t.e.x Eurobonus) även att köpa. Idén är främst tänkt för att du ska kunna köpa en bonusresa för säg 100.000poäng fastän du bara tjänat in 90.000 (köp mellanskillnaden). Vissa flygprogram har dock så fördelaktiga priser på poäng att det är bättre att köpa alla poängen....

Tips på flygbolag med gynnsamma program är: US Airways, United & Avianca etc. Finns separata trådar med mer information om du söker på dessa namn.

Om du vill ha fler svar angående resan till Cancun rekommenderar jag att du startar en ny tråd under rubriken "flygbiljetter" :).

Jag är antagligen inte ensam om denna fråga: Hur mycket pyntade du till slut?

Slutsumman blev 40 435 SEK..... Men de är Emirates jag fallit för och efter att kollat omkring på andra bolag så blev de här betydligt billigare om man gör som jag och betalar resan helt i Cash.

Sen kan man ju tänka sig att billigare fanns nog men inte på Emirates. Jag kände mig nöjd i alla fall :)

Slutsumman blev 40 435 SEK..... Men de är Emirates jag fallit för och efter att kollat omkring på andra bolag så blev de här betydligt billigare om man gör som jag och betalar resan helt i Cash.
Sen kan man ju tänka sig att billigare fanns nog men inte på Emirates. Jag kände mig nöjd i alla fall :)

Ett bra pris. Have fun !

Toppen