Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Ska du betala resan med SAS AMEX också, så att du (eller Seinan) drar in lite EB poäng på köpet? :)

Nu suger de här ju hårt att jag bara har mastercard men jag har lagt in en ansökan för Diners (vill inte ha Amex med avgiften). Så som de ser ut nu så måste jag vänta på de kortet innan vilket är jobbigt då de pirrar i fingrarna att boka den här resan ;)

Seinan ska faktiskt inte med på den här resan...

Snyggt, då är du nog en av sannolikt ganska få medlemmar här på forumet som har köpt en "riktig" (dvs. utan poäng) långdistans biljett i F! Du kommer alldeles säkerligen få en fantastisk resa.

Snyggt, då är du nog en av sannolikt ganska få medlemmar här på forumet som har köpt en "riktig" (dvs. utan poäng) långdistans biljett i F! Du kommer alldeles säkerligen få en fantastisk resa.

Jo jag blir nog det men samtidigt tjänar jag in galet med miles (över 50 000miles) och tiermilesoch når Gold på Emirates Skyward program vilket kan ge en del om man reser med dom 2-3 gånger om året. Kan försöka Statusmatcha de kortet sedan mot något annat bolag vem vet.

Om du tänker att kreditera dina Emirates flygningar till Emirates Skywards, det är nog bäst att kolla om dina flygningar är kvalificerade till Mile Accelerator.

Det är redan checkat, som det ser ut är endast ARN-DXB kvalificerade just datum för utresa 1 Jan och hemresa 24-26 jan :) Men när man ska boka på Emirates egna hemsida föreslår den endast A380 från DXB och inte B777 via SIN eller KUL till MEL/BNE. Dessa routes hittar du dock på Mrjet.se

Det är redan checkat, som det ser ut är endast ARN-DXB kvalificerade just datum för utresa 1 Jan och hemresa 24-26 jan :) Men när man ska boka på Emirates egna hemsida föreslår den endast A380 från DXB och inte B777 via SIN eller KUL till MEL/BNE. Dessa routes hittar du dock på Mrjet.se

Om du inte har betalat än skulle jag rekommendera att boka direkt på Emirates kundtjänst.
Resebyrå kan bli en plåga om det händer något oväntat (schedule change, ombokning etc).

Om du tänker att kreditera dina Emirates flygningar till Emirates Skywards, det är nog bäst att kolla om dina flygningar är kvalificerade till Mile Accelerator.

Miles accelerator miles har inget med status miles till någon skywards nivå att göra, dessa är endast miles att flyga för! Killen kommer hur han än gör och bokar bli guld på Emirates ToR ARN-AKL

Det ska bli fantastiskt roligt att läsa kommentarerna (och kanske bilder?) från denna resa.

Betalda resor i F hör inte till vanligheten, men detta verkar vara en otroligt bra deal! Du köper ju dig också ett "Guld-medlemskap" som säkerligen även kan matchas :)

Om du inte har betalat än skulle jag rekommendera att boka direkt på Emirates kundtjänst.
Resebyrå kan bli en plåga om det händer något oväntat (schedule change, ombokning etc).

Tack för tipset. Har ännu inte bokat resan ännu. De blir väl att ringa Emirates imorgon eller tisdag troligast och lösa de här. För visst måste väl ändå de bli samma pris på routen jag hittar på mrjet.se som hos dom? Även om dom väljer att bara visa snabbaste vägen ?

Det ska bli fantastiskt roligt att läsa kommentarerna (och kanske bilder?) från denna resa.

Betalda resor i F hör inte till vanligheten, men detta verkar vara en otroligt bra deal! Du köper ju dig också ett "Guld-medlemskap" som säkerligen även kan matchas :)

Självklart kommer du få se otroligt många bilder och filmer från den här resan. Hoppas verkligen att de går att matcha mot något då jag normalt inte flyger Emirates varje dag. Men redan när man når guld får man 50% mer miles oavsett bokningsklass så lär inte va svårt att hålla kvar nivån om man tar en semester i C-klass någonstans.

Jag verkar också va den som står ut med att faktiskt betala för resan helt med cash o inga poäng. Jag kände dock efter att kollat ett antal dagar på prisskillnader att detta var som du säger en otroligt bra deal och att man får Guldnivån på köpet ;)

Jag lär också va en annan som står ut när jag kommer betala de med SAS MC då jag inte har något Diners eller AMEX..... tänker att de tar kanske för lång tid ifall priset försvinner på två veckor för de är väl nästan så lång tid de tar att få hem kortet?

Last edited:
Toppen