Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

Ghoose

Medlem
Har nu hittat en fin rutt:
ARN-MUC LH A320 C (J klass)
MUC-PVG LH A380 F (A)
PVG-SIN SQ B777 F (A)
---
SIN-HKG SQ A380 F (A)
HKG-ZRH LX B777 F (A)
ZRH-ARN LX A321 C (J)

Prissatt i ITA Matrix till 23K/pers. Försökte boka via LH men de slår inte på kampanjen om man väljer multicities...
Bara resebyrå som gäller då va?

Mvh
Ghoose
 

Canadien

Medlem
Har nu hittat en fin rutt:
ARN-MUC LH A320 C (J klass)
MUC-PVG LH A380 F (A)
PVG-SIN SQ B777 F (A)
---
SIN-HKG SQ A380 F (A)
HKG-ZRH LX B777 F (A)
ZRH-ARN LX A321 C (J)

Prissatt i ITA Matrix till 23K/pers. Försökte boka via LH men de slår inte på kampanjen om man väljer multicities...
Bara resebyrå som gäller då va?

Mvh
Ghoose
Du kan ringa LH om du vill slippa resebyrå
 

squeezen

Medlem
Har nu hittat en fin rutt:
ARN-MUC LH A320 C (J klass)
MUC-PVG LH A380 F (A)
PVG-SIN SQ B777 F (A)
---
SIN-HKG SQ A380 F (A)
HKG-ZRH LX B777 F (A)
ZRH-ARN LX A321 C (J)

Prissatt i ITA Matrix till 23K/pers. Försökte boka via LH men de slår inte på kampanjen om man väljer multicities...
Bara resebyrå som gäller då va?

Mvh
Ghoose
När i tiden? Jag kollar en befintlig bokning som var i A380 nya suites som nu ändrats till 777 och verkat inte flyga A380 nån avgång i början på mars... :( jävligt B då jag valt en 10h layover enkom för att få till suites...
 

Ghoose

Medlem
När i tiden? Jag kollar en befintlig bokning som var i A380 nya suites som nu ändrats till 777 och verkat inte flyga A380 nån avgång i början på mars... :( jävligt B då jag valt en 10h layover enkom för att få till suites...

Har kollat mars-juli och bara hittat några få kombinationer som fungerar...
 

Senator

Moderator
Det blev bara en bokning. Min vapendragare i Skåne har nu löst sin pinsamma ESTA-situation och har ett 10 årigt multi-entry visum. Så open-jaw ARN-ZRH-BOS med Swiss och hem ORD-MUC-ARN med Lufthansa. Bokade sen American BOS-ORD-AUS, AUS-ORD open jaw.

Två dagar affärer i Boston på utresan. Allt som allt mellan 10-12.000kr billigare per person jämfört med det normala priset ARN-AUS i First med båda.

Bokade allt via AMEX så jag fick allt på samma PNR: American och Swiss/Lufthansa,
 

aruba1

Medlem
Blev en bokning till BKK i april via Lufthansas kundtjänst. Tog hela 40 minuter genom hela bokningsprocessen. Fick först ett pris på över 64000kr, men efter att jag bad damen på andra sidan luren ändra fare-basis till ADAXCNSW sjönk priset till 44152 SEK för två, dvs 22076 kr/pers vilket av någon anledning blev 331kr högre än Ita Matrix. Hur som helst blev det här en bra deal.

ARN-FRA LH Business, A320neo (J)
FRA-PVG LH First A340-600 (A)
PVG-BKK TG Business B777-300 (C)
//
BKK-PEK TG Business B777-300 (C)
PEK-FRA LH First B747-8i (A)
FRA-ARN LH Business A320 (J)

Sista flighten är en code-share med SK på grund av att tiderna passade bättre.
 
Toppen