Senaste nytt

Finns något rimligt sätt att komma upp i Silver på tio dagar?

Skit i Elite mm, bara köp det extra bagaget du behöver istället. Sura pengar men billigare än kreditkort och att hinna flyga ihop silver.

endast använda det för gratismånaden (som det rekommenderades här i tråden).

Det är andra som tolkat in saker i vad jag skrev. Jag påpekade att kostnaden för att ta med en extra väska genom att skaffa ett amex elite är 4800kr. Kortet kostar 0 kr första månaden och sedan 400kr per månad samt har ingen bindningstid.

Last edited:
Nej det finns inga tidsbegränsningar av vad jag kan se, är väl bara att de flesta gör det i slutet av sin period, är ju själva grejen. Enda begränsningen är att man får endast vara max 5000poäng ifrån om man vill bli silver.
Jag måste vänta 3 månader drygt efter att nya perioden börjat innan det går att köpa poäng, förstod det som att OP redan var på EBB

* En (subjektivt upplevd) sänkning av nivån på de inbjudningar och event man får

Har du någonsin blivit inbjuden till något? Jag har under mina ca 3-4 år som kund inte blivit bjuden till något utom ”möjlighet till förköp av biljetter”. Blir nästan lite provocerad av att de nämner inbjudan till gratisevent som en förmån för kortet. Dock har det inte varit en dealbreaker för mig eftersom de andra förmånerna är tillräckliga.

Har du någonsin blivit inbjuden till något? Jag har under mina ca 3-4 år som kund inte blivit bjuden till något utom ”möjlighet till förköp av biljetter”. Blir nästan lite provocerad av att de nämner inbjudan till gratisevent som en förmån för kortet. Dock har det inte varit en dealbreaker för mig eftersom de andra förmånerna är tillräckliga.
Det har varit en del event (oftast i Stockholm) som man bjudits in till med Amex Elite, inte lika frekvent som platinum/centurion, men de har förekommit.

XXL butiken i Stockholm var väl det bästa exemplet kanske där man fick "värdecheckar" att handla för i butiken om jag kommer ihåg rätt och snacks/dryck.

Last edited:
Har du någonsin blivit inbjuden till något?

Runt 2017 var det konstanta inbjudningar till allt möjligt på Elite, golftävlingar, konstvisningar, butiksöppningar, alltid gratis och oftast med lite lättare förtäring och dryck. Jag gick inte på så många, men minns speciellt lanseringen av nya Range Rover Sport som en tilltalande aktivitet. Men det beror så klart på vilka preferenser man har, och det kan mycket väl vara så att det mesta fanns i Stockholm.

Idag har även Platinum, så jag är inte riktigt säker på vilka erbjudanden som kommer från vilket kort, men jag upplever ändå att det är mycket mindre intressanta aktiviteter nu (mest, som du skriver, förköp av biljetter till olika evenemang).

Toppen