Dr. Miles
Expert
Tack för ditt svar.Tack, ska bli kul att skriva lite då.
En polare till mig var i Sir Lanka för ett år sedan och fick ersättning av ERV. Det går att läsa i deras blogg, Force Majeure | ERV . Jag håller med om att det är förvirrande för länken du skickade berättar en annan historia.
I avtalet för Handelsbanken Platinum finns också text om Force Majeure fast den beskriver enligt min mening bara att det kan vara svårt att få ut betalning i tid. Ringde Concierge Service som inte kunde svara på denna fråga en söndag kväll utan ska kolla upp i morgon med en skadereglerare på If. Jag återkommer.
Vad illa att det jag skrev inte stämde fullt ut, jag som försökte göra så bra entré som möjligt här in på Businessclass.se![]()
Jag har tecknat ett års tilläggsförsäkring till hemförsäkringen. 485 SEK för ett år är OK pris, om det fungerar.
Jag har råkat ut för sjukdom/skada under resan förut men hittils beloppet har aldrig överstigit 1.500 SEK som hemförsäkring har det som självrisk. Bara för den skull är det inte så dålig idé att ha en sådan försäkring.
http://www.erv.se/Documents/Villkor/Villkor_Arsreseforsakring.pdf
ERV försäkring skrev:Sjukvård
Om du blir sjuk eller råkar ut för en olycka ersätter vi kostnader för sjukvård upp t.o.m. 1 500 SEK. Kostnader för medicin, resor till och från sjukhus ersätter vi också.
Naturkatastrof
Förutom att det är jobbigt att uppleva en naturkatastrof så kostar det också dig mycket pengar. Från oss kan du få ersättning för resa till en säkrare plats eller ändrat boende
Arrangemang
Om du bokat en resa för att gå på ett arrangemang, exempelvis en konsert eller fotbollsmatch, och du blir sjuk efter avresan och inte kan gå får du ersättning för biljetten till arrangemanget.
Terror
Om du befinner dig på en plats som drabbas av terrordåd kan du behöva ta dig därifrån snabbt. Från oss kan du få ersättning för resa till en säkrare plats eller ändrat boende.
Gäller ett år
Försäkringen gäller under ett helt år från den dag du väljer.
Semester-sabotören
Om du inte kan göra det du tänkt på resan på grund av oförutsedda händelser, exempelvis hajvarning eller maneter, kan du få ersättning med upp till 200 kr/dag och resenär.
Hemresegaranti
Om researrangören går i konkurs får du ersättning för nya biljetter så att du kan ta dig hem.