Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

För den som har AA poäng går det att boka flygen från ARN på AA hemsida.
ARN-MIA, 52500 poäng fram till mars och 60000 från april i ekonomi. 115000 poäng i business
ARN-BKK, 70000 poäng i ekonomi och 150000 i business

Finns än så länge gott om platser i båda klasser, lite mindre i business men fortfarande en hel del.
Bokning av seating ingår. Det ingår även alkoholhaltiga drycker i ekonomi enligt bokningsinfo.

Finnair kör kampanj, 2-4-1, ARN-JFK i business, länken går till en generisk bokningssida, giltig t.o.m 14/11:
ay_biz.JPG

Flyg till New York och New York flygresor | Finnair Sverige | Finnair

EDIT: Raten heter Business Campaign Classic

Bokade precis ARN-BKK i jan/feb, lite för bra för att säga nej när det landar på ca 10ksek t/r i business.

Fråga dock: Jag bokade business light dvs billigaste möjliga. Är BA silver så = OW Saphire, bagage och val av sittplats borde ju då ingå, right? När/Hur väljer jag sittplats? Fick inte några frågor om detta vid bokning och hittar ingenting i Finnair-appen heller. Alla bekräftelser osv säger också att baggage=0 men det ska ju vara =1 om jag förstått det rätt. Har jag gjort bort mig eller är det bara att det inte är uppdaterat ännu?

Har även försökt googla efter hur mycket Avios/TP denna ger till BA, men hittar inget bra svar. på BAs egen Calculator för TP/Avios-intjäning är svaret 0 då flighten inte hittas... borde ju vara 140 eller 160 TP, eller?

Bokade precis ARN-BKK i jan/feb, lite för bra för att säga nej när det landar på ca 10ksek t/r i business.

Fråga dock: Jag bokade business light dvs billigaste möjliga. Är BA silver så = OW Saphire, bagage och val av sittplats borde ju då ingå, right? När/Hur väljer jag sittplats? Fick inte några frågor om detta vid bokning och hittar ingenting i Finnair-appen heller. Alla bekräftelser osv säger också att baggage=0 men det ska ju vara =1 om jag förstått det rätt. Har jag gjort bort mig eller är det bara att det inte är uppdaterat ännu?

Har även försökt googla efter hur mycket Avios/TP denna ger till BA, men hittar inget bra svar. på BAs egen Calculator för TP/Avios-intjäning är svaret 0 då flighten inte hittas... borde ju vara 140 eller 160 TP, eller?
Om du har lagt in din BA-status på rätt sätt är det inga problem att välja säte. Dessutom så brukar det, om status är inlagd, stå avseende bagage för mig som är BA Gold/OW Emerald:

Ingår i den ursprungliga biljetten: 0
EMER-förmån: 1

Om du har lagt in din BA-status på rätt sätt är det inga problem att välja säte. Dessutom så brukar det, om status är inlagd, stå avseende bagage för mig som är BA Gold/OW Emerald:

Ingår i den ursprungliga biljetten: 0
EMER-förmån: 1
Jag ser ingenting sådant. Men mitt BA-medlemsnr ser jag är med på bokningen. Mycket märkligt. Får kanske försöka ringa.

...
I finnair appen finns det normalt med om man skrollar ner lite, iaf för Finnair plus medlemmar (Light biljett, med en extra väska incheckningbar via "tier benefits"):
Screenshot_2021-11-12-08-40-23-66_bbe3484cd5343b0e99d653ed41553d46.jpg

Toppen