Cristoffer Cedergren
Medlem
Vad använder Finnair för lounge vid non-schengen på Arlanda?
Vet inte, men öppnar de en ny med bastu så switchar jag från sas. Gärna med placering längst ut på F piren, med panoramafönster ut mot landningsbananVad använder Finnair för lounge vid non-schengen på Arlanda?
Finns det andra alternativ än Norrsken?Vad använder Finnair för lounge vid non-schengen på Arlanda?
Om du har lagt in din BA-status på rätt sätt är det inga problem att välja säte. Dessutom så brukar det, om status är inlagd, stå avseende bagage för mig som är BA Gold/OW Emerald:Bokade precis ARN-BKK i jan/feb, lite för bra för att säga nej när det landar på ca 10ksek t/r i business.
Fråga dock: Jag bokade business light dvs billigaste möjliga. Är BA silver så = OW Saphire, bagage och val av sittplats borde ju då ingå, right? När/Hur väljer jag sittplats? Fick inte några frågor om detta vid bokning och hittar ingenting i Finnair-appen heller. Alla bekräftelser osv säger också att baggage=0 men det ska ju vara =1 om jag förstått det rätt. Har jag gjort bort mig eller är det bara att det inte är uppdaterat ännu?
Har även försökt googla efter hur mycket Avios/TP denna ger till BA, men hittar inget bra svar. på BAs egen Calculator för TP/Avios-intjäning är svaret 0 då flighten inte hittas... borde ju vara 140 eller 160 TP, eller?
Jag ser ingenting sådant. Men mitt BA-medlemsnr ser jag är med på bokningen. Mycket märkligt. Får kanske försöka ringa.Om du har lagt in din BA-status på rätt sätt är det inga problem att välja säte. Dessutom så brukar det, om status är inlagd, stå avseende bagage för mig som är BA Gold/OW Emerald:
Ingår i den ursprungliga biljetten: 0
EMER-förmån: 1
I finnair appen finns det normalt med om man skrollar ner lite, iaf för Finnair plus medlemmar (Light biljett, med en extra väska incheckningbar via "tier benefits"):Bokade precis ARN-BKK i jan/feb, lite för bra för att säga nej när det landar på ca 10ksek t/r i business.
Fråga dock: Jag bokade business light dvs billigaste möjliga. Är BA silver så = OW Saphire, bagage och val av sittplats borde ju då ingå, right? När/Hur väljer jag sittplats? Fick inte några frågor om detta vid bokning och hittar ingenting i Finnair-appen heller. Alla bekräftelser osv säger också att baggage=0 men det ska ju vara =1 om jag förstått det rätt. Har jag gjort bort mig eller är det bara att det inte är uppdaterat ännu?
...