Åker ut nästa vecka och kollade just förbeställning av mat.
Denna möjlighet verkar dock ha försvunnit.
Hade hoppats dom bytt ut den torra renfilén och bratwursten mot något lite roligare, men man gav tydligen upp alltihop...
Åker ut nästa vecka och kollade just förbeställning av mat.
Denna möjlighet verkar dock ha försvunnit.
Hade hoppats dom bytt ut den torra renfilén och bratwursten mot något lite roligare, men man gav tydligen upp alltihop...
Var också inne, förra veckan, och kunde inte heller hitta - synd för de måltiderna var tydligen betydligt bättre enligt en bekant som gjort detta val många gånger och haft förvånade och avundsjuka passagerare runt sig.![]()
Finnair skrev:How to pre-order your meal
You can pre-order your meal in the “My booking” section on the Finnair website. Orders must be placed 14 days before departure at the earliest and no later than 24 hours before your departure. To pre-order, please sign in with your booking reference and last name.
Pre-order your meal
Helsnurrigt, när jag gick in via din engelskspråkiga länk kom förbeställningarna upp igen, visade sig vara samma trötta rätter som man kört med i åratal nu.Jag har ingen Finnair bokning så kan jag inte kolla om det fungerar men länken finns här.
Business class meals - Finnair
Returen från Bangkok tog 12 tim och 35 min till Helsingfors pga stark motvind på ca 150 km/h. Sammanlagt satt jag i min stol 2A i 13 timmar! Den längsta flighten jag gjort! Men det var ju bara att fälla stolen till flatbed och sova, helt bra tur med andra ord i den ombyggda A330.
Det är dagsresa österut eller hur?
Jepp, avgång 9.10 från Bangkok. Min anslutning var 15.25 men den blev i stället 16.50. Finnair hade fixat det bra - åtminstone för oss i business class - jag gick direkt till gaten för planet mot Stockholm och där fanns jag inlagd och klar...
Tyvärr hade den infon inte nått alla som köade länge och väl för att nytt boardingkort. På mitt skrev man bara till platsen med en penna ;-)
Nej österut är det nattresa, västerut är dagresa.![]()