En vän har meddelat att man kan använda en voucher strax före midnatt och en voucher strax efter midnatt...Det är rätt knasigt att man inte får samla på sig de vouchers man får på amma vistelse och använda dem på samma gång.
Jag har också en ”kompis” som sagt samma sak… Och efter ”enskilt samtal” med bartendern ska samma ”kompis” fått växla in en handfull dagscheckar mot - låt oss säga - en handfull flaskor champagne. YMMV.En vän har meddelat att man kan använda en voucher strax före midnatt och en voucher strax efter midnatt...
Mycket tråkigt att höra, inte okej. Har du tagit upp problemet med kundtjänst? Jag upplever att det faktiskt ”händer grejer” när dom kopplas in. En kort redogörelse i ärendet och framför allt påtala att du inte fått svar i dina kontaktförsök med hotellet.Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Medlemsnivå: Gold
Utebliven förmån: Möjlighet till sen utcheckning till 18.00. Erbjudandet gäller i mån av plats och måste avtalas med hotellets reception dagen innan avresa.
Beskrivning: Bad om sen utcheckning (kl 14) när jag checkade in. Killen i receptionen var totalt ointresserad han svarade direkt han att det inte gick. Ingen mer förklaring. - Varför? frågade jag. Svaret var kort; Fullbokat. När jag sedan provade att boka 8 rum gick det utan problem. Jag gick ner och påpekade detta. Det hjälpte inte. Jag bad att få tala med en chef. Möttes av suckar och ett framsträckt visitkort. Tackade nej till visitkortet och bad istället att bli uppringd. Tre månader har gått. Ingen har hört av sig, trots att jag även beskrev som som hänt på den review man får på mail efter ett par dagar, och bad även där att bli kontaktad. Jag har hört liknade händelse från kollegor ang detta hotell, de verkar inte uppskatta oss stamgäster.
Gjorde du något aktivt för att få din förmån?: Ja, jag påpekade att ledig kapacitet fanns. Fick ingen respons på det.
Då ska vi undvika att bo på Quality Hotel Sundsvall med andra ord.Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Medlemsnivå: Gold
Utebliven förmån: Möjlighet till sen utcheckning till 18.00. Erbjudandet gäller i mån av plats och måste avtalas med hotellets reception dagen innan avresa.
Beskrivning: Bad om sen utcheckning (kl 14) när jag checkade in. Killen i receptionen var totalt ointresserad han svarade direkt han att det inte gick. Ingen mer förklaring. - Varför? frågade jag. Svaret var kort; Fullbokat. När jag sedan provade att boka 8 rum gick det utan problem. Jag gick ner och påpekade detta. Det hjälpte inte. Jag bad att få tala med en chef. Möttes av suckar och ett framsträckt visitkort. Tackade nej till visitkortet och bad istället att bli uppringd. Tre månader har gått. Ingen har hört av sig, trots att jag även beskrev som som hänt på den review man får på mail efter ett par dagar, och bad även där att bli kontaktad. Jag har hört liknade händelse från kollegor ang detta hotell, de verkar inte uppskatta oss stamgäster.
Gjorde du något aktivt för att få din förmån?: Ja, jag påpekade att ledig kapacitet fanns. Fick ingen respons på det.
Vi har i Sverige något som kallas jantelagen, vilket i fallen med status på hotell innebär att personalen tänker att alla "ska behandlas lika".Det som är så tragiskt är att många som arbetar inom denna bransch utan introduktion inte förstår att en person som är Diamant, Platinum etc ofta drar in mer intäkter än femtioelva andra gäster tillsammans.
Jag minns när jag jobbade på SAS en gång i tiden, både på flygplats och kundtjänst...en Pandion fixade jag allt för, gjorde saker jag inte ens borde ha gjort för att de skulle bli nöjda. Dessutom försökte vi alltid göra det under bordet, dvs så att det inte ens märks..det skulle bara flyta. Fixade bonusplatser som inte fanns i många fall.
Jag minns ibland att jag på någon ankomst på flygplatsen redan hade info om att x antal väskor inte kom med på grund av vikt/balans och skumma snabbt igenom vilka passagerare som var berörda och såg jag en Pandion så fixade jag allt innan hen hade landat och bara mötte upp denna innan hen ens ställt sig i kö och bara gav all info och sa "vi hör av oss", åk du hem eller på hotellet. Sen tog jag mig an kön med resten.
Ibland möter jag detta på hotell där de har full koll och det bara flyter på med allt som ska flyta på, uppgradering, voucher etc. Då förstår man varför man är medlem och det ger så mycket mervärde. Det är så viktigt och en dålig sådan upplevelse som hotellet kanske tjänade 100 kr på kan få en person med spend på 100.000 att byta hotell/flyg/uthyrare....rent idiotiskt att inte se till att medlemmar får det som de är lovade.
Vi har i Sverige något som kallas jantelagen, vilket i fallen med status på hotell innebär att personalen tänker att alla "ska behandlas lika".