Senaste nytt

FHR med Amex Platinum

Bodde en natt på Lydmar i veckan bokat via FHR, samma pris som att boka direkt med hotellet. Tidig incheckning, uppgradering, sen utcheckning och $100 som vi brände på champagne och öl från minibaren. De gick även igenom allt i detalj när vi checkade in.
Vad använder ni $100 krediten till? Verkar som att de flesta bränner det på drinkar i baren eller alkohol generellt. Går det att använda det för a la carte middag också?
 

Myllys35

Medlem
Någon som vet hur det fungerar om man bokar 2 separata rum via FHR för samma natt? Får man 1 voucher på 100 USD per rum eller bara 1 voucher för hela bokningen?
Funderar på samma sak med classic travel. Ska göra en bokning för två sälsskap och det står att credit är per stay - någon som har erfarenhet av om det funkar med en voucher per rum om alla är på samma bokning? Självklart mer safe att separera bokningarna, men lite onödigt extra admin.
 
Funderar på samma sak med classic travel. Ska göra en bokning för två sälsskap och det står att credit är per stay - någon som har erfarenhet av om det funkar med en voucher per rum om alla är på samma bokning? Självklart mer safe att separera bokningarna, men lite onödigt extra admin.
För vår del har det varierat beroende på hotell och land. När vi har bokat två rum i Stockholm (At Six och Villa Dagmar) har vi fått en voucher för hela bokningen. När vi bokade Hyatt Ziva i Dominikanska Republiken fick vi två vouchers, en per rum. Jag vet inte om det är en tolkningsfråga av villkoren hos hotellen eller om de har olika avtal med Amex.
 

mrestes

Medlem
Ska snart bo på At Six bokat via FHR. Har bokat 2 rum (en för dottern).

Något vet om man måste betala med sin AMEX Platinum? AMEX ser nog om jag har betalt eller inte. Eller kan jag betala med min Strawberry MC? Vore bra att kunna få *3 Strawberry poäng istället för Platinums usla poäng. Om man måste betala med AMEX gäller det båda rum eller kan min dotter betalar sitt rum med sitt Strawberry MC (sedan swishar jag henne pengarna)?
 

igelkotten

Medlem
Ska snart bo på At Six bokat via FHR. Har bokat 2 rum (en för dottern).

Något vet om man måste betala med sin AMEX Platinum? AMEX ser nog om jag har betalt eller inte. Eller kan jag betala med min Strawberry MC? Vore bra att kunna få *3 Strawberry poäng istället för Platinums usla poäng. Om man måste betala med AMEX gäller det båda rum eller kan min dotter betalar sitt rum med sitt Strawberry MC (sedan swishar jag henne pengarna)?
Tror inte de kan se. Men varje gång jag använt FHR så har jag behövt förbetala via Amex sida (och då såklart använt Amex), inklusive på At Six vill jag minnas (men minns säkert fel om det är så att du inte behövde göra det).
 

mrestes

Medlem
Tror inte de kan se. Men varje gång jag använt FHR så har jag behövt förbetala via Amex sida (och då såklart använt Amex), inklusive på At Six vill jag minnas (men minns säkert fel om det är så att du inte behövde göra det).
Nej. Jag har inte förbetalt i samband med bokning.
 

taxvalp

Medlem
När jag har bokat med FHR på andra ställen har hotellen alltid krävt betalt med Amex och så står det tydligt i reglerna. Det kan möjligen finnas en diskrepans mellan vad reglerna säger och vad som funkar på ett enskllt hotell - men inget jag skulle räkna med…
 

bvs

Medlem
Bodde en natt på At Six nu i helgen bokat via FHR. Blev uppgraderad från Superior room till Suite. Är man intresserad av frukost ser jag ingen anledning att inte boka via FHR då medlemspriset direkt via Strawberry inte väger upp den extra kostnaden för frukost. Att man sen får $100 att använda på mat/dricka/minibar är inte direkt någon nackdel heller. Skulle vara om man är nära någon gräns och absolut måste ha poängen man får via MC-kortet.

Gick även smärtfritt att lägga till mitt Strawberrynummer i slutet av incheckingen och poängen för rummet kom in som vanligt.

De var väldigt noga med att jag skulle använda mitt Amex för betalning, vilket är i linje med de flesta andra FHR-stays jag haft tidigare
 

taxvalp

Medlem
Bodde en natt på At Six nu i helgen bokat via FHR. Blev uppgraderad från Superior room till Suite. Är man intresserad av frukost ser jag ingen anledning att inte boka via FHR då medlemspriset direkt via Strawberry inte väger upp den extra kostnaden för frukost. Att man sen får $100 att använda på mat/dricka/minibar är inte direkt någon nackdel heller. Skulle vara om man är nära någon gräns och absolut måste ha poängen man får via MC-kortet.

Gick även smärtfritt att lägga till mitt Strawberrynummer i slutet av incheckingen och poängen för rummet kom in som vanligt.

De var väldigt noga med att jag skulle använda mitt Amex för betalning, vilket är i linje med de flesta andra FHR-stays jag haft tidigare

Snyggt! Amex FHR har alltid fungerar perfekt för mig när det gäller att samla poäng i andra lojalitetsprogram samtidigt, bra att det fungerar även med Strawberry.
 
Toppen