Senaste nytt

FHR med Amex Platinum

Hej!

Bokat At Six nu en natt och på bekräftelsen står det att FHR perks ingår. En vän som bodde på Grand i November bodde också en natt och fick det. Dock tror jag inte det gäller på The Hotel Collection (där är det 2 nätter). Kan återkomma efter den 4:e Feb med 100% svar :)
Tack för info, inväntar bekräftelse efter din stay! :)

Ja, men det är så jag kommer ihåg programmet, att THC krävde 2 nätter men FHR endast 1 natt :)
 
When using Amex FHR bookings at Strawberry hotels, for some reason I get only partial points credited for the paid rate. It almost feels like they deduct the $100 FHR credit amount ( for say dining) from the paid rate before crediting the points to my account. I get the status bonus points on top of the points credited for the rate, but the base rate the hotels are using doesn’t line up with what I pay Amex when pre-paying AMEX FHR bookings at these properties.

Yes, I also get my 125 kronor Strawberry benefit on top. :)

At Six is FHR. Not sure if there are any FHR properties that are also THC, but nowadays it wouldn’t surprise me if there is some such thing.
That's interesting, but not something I personally care too much about when combing with the AMEX perk. I was even expecting that you get no status/points for a stay booked through AMEX, but good to know that isn't the case, always nice to "double dip" :D

At Six is FHR indeed. The AMEX Hotel benefit used to say in writing that THC required 2 day stay to trigger benefit, but FHR only 1 night stay, but checking it now, it says 2 nights for FHR as well. That was the main discussion/question here :)
 

TP12

Medlem
Kan vara värt att jämföra med vad man får för pris via preferred platinum (har inget med Amex att göra) då det inte verkar finnas något krav på två nätter.

1705932548927.png
 
Kan vara värt att jämföra med vad man får för pris visa preferred platinum (har inget med Amex att göra) då det inte verkar finnas något krav på två nätter.

Visa bifogad bild 149595
Jag syftade på denna text i AMEX-hemsida (se bifogad bild). Men enligt amisalami ovan så funkade det med 1 natt trots att AMEX kommunicerar att det numera är två nätter (vilket chatten också meddelade mig att det gäller, men det kan ju vara för att de enbart kollar vad hemsidan säger).
 

Attachments

  • Screenshot 2024-01-22 at 15.12.28.png
    Screenshot 2024-01-22 at 15.12.28.png
    233,8 KB · Visningar: 82

TP12

Medlem
Jag syftade på denna text i AMEX-hemsida (se bifogad bild). Men enligt amisalami ovan så funkade det med 1 natt trots att AMEX kommunicerar att det numera är två nätter (vilket chatten också meddelade mig att det gäller, men det kan ju vara för att de enbart kollar vad hemsidan säger).
Ja precis - min poäng är att man får samma benefits utanför Amex om man bokar via preferred platinum utan att det finns någon risk att drabbas av krav på två nätter (förstår att det har fungerat ändå men helt plötsligt står man där och pratar med någon som vill följa reglerna).
 
Ja precis - min poäng är att man får samma benefits utanför Amex om man bokar via preferred platinum utan att det finns någon risk att drabbas av krav på två nätter (förstår att det har fungerat ändå men helt plötsligt står man där och pratar med någon som vill följa reglerna).
Jaa okej. Nu hänger jag med på vad du menar.

Dock har ju inte koll på vad ”preferred platinum” är för något? Behöver man alltså inte gå via AMEX hotellportal?
 

TP12

Medlem
Jaa okej. Nu hänger jag med på vad du menar.

Dock har ju inte koll på vad ”preferred platinum” är för något? Behöver man alltså inte gå via AMEX hotellportal?
Är liknande som Virtuoso, STARS, Impresario, Hyatt Privé och allt vad det heter. Egentligen ska man ju gå genom någon av de resekonsulter som är knutna till dem och få personlig offert. Men jag brukar oftast kolla på https://www.classictravel.com/ de är knutna till "alla" program och man får priserna direkt online utan att behöva maila eller ringa.
 
Är liknande som Virtuoso, STARS, Impresario, Hyatt Privé och allt vad det heter. Egentligen ska man ju gå genom någon av de resekonsulter som är knutna till dem och få personlig offert. Men jag brukar oftast kolla på https://www.classictravel.com/ de är knutna till "alla" program och man får priserna direkt online utan att behöva maila eller ringa.
Ser man på, där lärde man sig något nytt. Jag hade ingen aning om att man kunde ta del av detta gratis. Det ändrar ju värdet på FHR för mig i och med att priserna är identiska när jag kollar nu.
 

TP12

Medlem
Fick en bra deal på Hilton Trianon Versaille via A Small World Collection gentemot Hilton själv så det är värt att kolla upp
Yes - A Small World och Classictravel är samma koncept - brukar jämföra dem mot varandra och FHR (inna jag sade upp mitt Amex Plat). Ofta bra deal på Hilton (Conrad, Waldorf, LXR) med 4-4-3 och liknande.
 
Toppen