Senaste nytt

Felaktigheter om flyg i skönlitteraturen

Vad är det pinsamma felet egentligen? Förstår inte riktigt.

@ Golfkillen; egentligen inget. Det som några hakar upp sig på är att den som väntade på vem som nu än kom från AMS väntade utanför Terminal 5 på Arlanda, vilket kan tolkas som att han väntade utanför fel terminal då KLM inte "ankommer" Terminal 5 på Arlanda. MEn han kan ju i vilket fall ha väntat där oaktat...Således är det inte så pinsamt bara om man väljer att tolka det så...

@ Golfkillen; egentligen inget. Det som några hakar upp sig på är att den som väntade på vem som nu än kom från AMS väntade utanför Terminal 5 på Arlanda, vilket kan tolkas som att han väntade utanför fel terminal då KLM inte "ankommer" Terminal 5 på Arlanda. MEn han kan ju i vilket fall ha väntat där oaktat...Således är det inte så pinsamt bara om man väljer att tolka det så...
Precis vad jag skulle komma till. En person kan väl vänta utanför terminal 5 även om KLM flyger på en annan terminal?

Det finns väldigt korta avsnitt som involverar flygledare som inte heller är särskilt korrekta, minns inte vad nu men jag minns att jag tyckte det var förvånande när övriga boken verkar hålla väldigt hög faktanivå.

Jag antar att han kanske lagt stor tid och möda på sina specialområden (han beskriver sig ju som MÖP) men inte på en del annat, såsom flyget.

Har du sett Pushing Tin? Om du gjort det, hur overklig är den tycker du?

Toppen