Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Har en oklickad länk över från Flying Blue till den som är intresserad. Först till kvarn, PM'a.

Edit: borta nu.

Last edited:
Och jag fick precis samma erbjudande fast via Miles&Smiles.

Tips på hur jag enklast och billigast får ihop 3 hotellnätter innan 31 oktober? Tips på vart jag åker och hur jag lägger upp det?
Birmingham har jättebilligt helgpriset 3 hotell två av dem ligger med 150 meters gångavstånd , även Berlin har bra priser

Just nu är min shortlist följande:

Hilton London Tower Bridge (skulle kunna bytas mot DT Tower of London som jag har sista natten och köra en dubblering)
Hilton London Canary Wharf
DoubleTree by Hilton Hotel London - Tower of London

Synpunkter på hotellvalen?

Vad kan jag förvänta mig på respektive ställe som Guldmedlem? Hjälp en blind här som inte har bott på Hilton innan med Guldstatus. :oops:
Förvänta dig heltäckningsmattor och minimala rum, allt utöver detta blir en gåva från ovan om du bokat billigaste rummen :) #london

Förvänta dig heltäckningsmattor och minimala rum, allt utöver detta blir en gåva från ovan om du bokat billigaste rummen :) #london
Ha, det är jag fullt medveten om!

Men gratis frukost är det väl iaf vad jag har förstått.

Uppgradering (om möjlighet finnes - hur tusan kan man kolla detta i förväg?).

Så hotellvalen, några åsikter?

Just nu är min shortlist följande:

Hilton London Tower Bridge (skulle kunna bytas mot DT Tower of London som jag har sista natten och köra en dubblering)
Hilton London Canary Wharf
DoubleTree by Hilton Hotel London - Tower of London

Synpunkter på hotellvalen?

Vad kan jag förvänta mig på respektive ställe som Guldmedlem? Hjälp en blind här som inte har bott på Hilton innan med Guldstatus. :oops:

Jag har bott som statuslös på Hilton Canary Wharf med jobbet. Väldigt bra service och närhet till tuben. Dock ligger Canary Wharf lite off till för min smak om jag skulle åka på en nöjesresa.

Har även bott på Hilton Hyde Park samt Hilton Islington som ligger bättre till. Gillade framförallt Hilton Islington med närheten till Upper Streets trevliga restaurangutbud.

Jag har bott som statuslös på Hilton Canary Wharf med jobbet. Väldigt bra service och närhet till tuben. Dock ligger Canary Wharf lite off till för min smak om jag skulle åka på en nöjesresa.

Har även bott på Hilton Hyde Park samt Hilton Islington som ligger bättre till. Gillade framförallt Hilton Islington med närheten till Upper Streets trevliga restaurangutbud.

Inser också att Canary Wharf ligger lite off, men det var det hotellet som var billigast den 31/7 som jag kunde hitta som kändes hyfsat ok. Är dock inte jättehemma i London, så jag kanske tänker galet.

Hittade inte Hilton Islington, är det möjligen Doubletree by Hilton – London Islington du menar?

Inser också att Canary Wharf ligger lite off, men det var det hotellet som var billigast den 31/7 som jag kunde hitta som kändes hyfsat ok. Är dock inte jättehemma i London, så jag kanske tänker galet.

Hittade inte Hilton Islington, är det möjligen Doubletree by Hilton – London Islington du menar?

Nej, Doubletree har jag förvisso bokat för att testa i augusti men det var detta hotell jag menade: Hilton London Angel Islington. Men Doubletree ligger också bra till om man vill ha närhet till Upper St.

Det går ju absolut att bo på Canary Wharf och ta sig in med tuben. Jag försöker dock oftast bo hyfsat nära det område jag kommer röra mig mest i när jag är i London för tuben tar alltid längre tid än man tror.

Ha, det är jag fullt medveten om!

Men gratis frukost är det väl iaf vad jag har förstått.

Uppgradering (om möjlighet finnes - hur tusan kan man kolla detta i förväg?).
Gratis frukost ska du ha om du ställt in det i dina preferenser online.

Du kan testa att kolla din bokning 24-12h innan, ibland har de redan hunnit ge dig ett annat rum än ursprungsbokning men ibland sker det också vid fysisk check in även fast du checkat in online tidigare.

Toppen